Tekst invoegen NERO DVD cover

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Ik wil graag in NERO een DVD hoesje maken. De foto heb ik er al in zitten ook het juiste lettertype dat ik wil gebruiken, maar ik kan geen tekst maken (ps beetje vreemd dat NERO dit een cd cover noemt terwijl het een dvd hoesje moet zijn)

Maar dan krijg je een wit tekstvlak en ik wil graag de foto behouden zonder een wit vlak erin............

Jouw vraag was:

maar ik kan geen tekst maken

Die heb ik beantwoord........

Deze vervolgvraag is er één van een heel ander soort.

Open Word en typ een paar letters. Kopieer dat tekstje naar Nero en je hebt alleen tekst, zónder tekstvak.

Vreselijk onhandig. Zo blijf je switchen. Beter was dat je het ontwerp van NERO naar Word kon plakken maar dat lukt ook al niet. Kortom waardeloos in NERO. Je hebt ook nog te maken met verticale teksten

Ja, dat kan in zekere zin wel. Open een leeg document in Word, kies voor "liggend". Voeg de DVD hoes in als afbeelding en maak de afbeelding :

18.4 cm bij 27.3 cm

Vóórdat je de afmetingen instelt moet je wel het vinkje weghalen bij hoogte en breedte verhouding in stand houden.

Print het ding uit en je hebt een keurig passende DVD doos hoes waarbij je alleen gebruik hebt hoeven maken van Word.

Dan nog is het onhandig je mist de middentekst van boven naar beneden. Het zgn. naadje waar je kunt zien wat voor dvd het is. ...........afijn bedankt maar ik ga verder zoeken dan word of nero

Je download toch simpelweg het hoesje van het internet? Dan hoef je helemaal geen "naadje" te maken.

Nope.......het is mijn eigen vakantiefilm. Deze film heb ik zelf gemaakt. Dus de cover is een foto en daar zit dus geen tekst op.

Met een heel klein beetje creativiteit en bijv. het gebruik van Powerpoint of Publisher én voornoemde tips, gaat dat jou lukken, maar idd. het hangt af van joiuw creativiteit om wat muisklikjes uit te voeren.

Mijn vraag is nog steeds niet geheel opgelost. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het niet kan, maar alleen op een hele omslachtige manier. Moet volgens mij wel degelijk mogelijk zijn in Nero.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan