tekst is niet helemaal mooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
ik ben een paar knoppen aan het maken voor de website met photoshop CS 8.0, maar ik heb dit probleem wel eens vaker gehad, maar dan zijn die letters heel vaag, normaal zie je ze gewoon duidelijk en goed, maar nu zijn ze niet mooi, hoe kan ik dat anders instellen?

knopje.jpg

Ik zie dat het om een *.jpg-bestand gaat. Hierbij kan je de kwaliteit zelf bepalen. Sla de afbeelding op met een hogere kwaliteit. Kijk ook even of het probleem aanwezig is als je een ander lettertype neemt.

Je zou ook nog kunnen kijken of de afbeelding wel duidelijk is als deze wordt opgeslagen als *.gif.

Zou je nog iets meer informatie kunnen geven?

ik heb hem gewoon even als .jpg opgeslagen, maar toen ik er mee bezig was in photoshop zelf waren deze letters al vaag, maar wat moet ik er meer over zeggen??

Heb je de letters zelf gemaakt of zijn het standaard letters?
Heb je een nieuw "document" gekozen en ben je daarop begonnen (dus niet het plaatje met de achtergrond)? Op het nieuwe document dus eerst de achtergrond zetten en daarna de letters?
Heb je al een ander lettertype geprobeert?

:) Het is de anti alias instelling van het letter type ja.
Als je tekst geslecteerd is zie je boven in de balk ( rechts naast de letter grote ) 2 A'tjes naast elkaar, daar stel je de anti alias setting van de letters in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan