• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst kader bij cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcblom

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
hallo,

ik probeer een naast een cel een tekstkader te plaatsen waarin uitleg gegeven wordt of de in te voeren waarden bij de betreffende cel. Hiermee bedoel ik niet opmerkingen voor redigeren (met het pijltje en rode driehoekje, maar gewoon een verplaatsbaar rechthoek met wat tekst er in.

wie weet raad en kan me helpen...

groet
Marc

Je bedoelt gewoon een tekstvak.
Via Werkbalken>Werkset besturingselementen>Tekstvak ????????

Mvg

Piet

bedankt voor je snelle reactie, maar helaas bedoel ik dat niet. Als ik het op jou manier doe blijft dat tekstvak in het scherm. Het tekstvak wat ik voor ogen heb verschijnt alleen als ik op de betreffende cel ga staan.....

Ik hoop dat je nog meer ideeën hebt :thumb: :D

groet/marc

Je zei wel, dat je dat niet bedoelde, maar ik kom toch uit op Invoegen>Opmerking
Als hij in beeld blijft staan, dan even rechtsklikken op de cel en Opmerking verbergen.

Mvg

Piet

is er dan ook de mogelijkheid om wanneer ik in de cel met opmerking ga staan dat het pijltje en het rode driehoekje niet zichtbaar zijn, dus dat ik alleen een opmerkingveld over houd?

groet/marc

Met Extra->Validatie kan je iets soortegelijks creeeren. Echter, dat werkt dan alleen als je op de cel klikt. Dus niet als bij opmerkingen waar je alleen de cursor over de cel moet laten gaan.

Ron

bedankt voor je geduld.... denk dat ik idd zoiets bedoel zoals jij beschrijft, ik kan alleen het veld validatie niet vinden in het menu extra; enig idee waar of hoe ik dit kan vinden?

groet/marc

heb het gevonden, staat bij data/validatie.... voor de mede forummers....

enorm bedankt! dat was precies wat ik zocht: TOP

groet/marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan