• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst" kleur:" zoeken en de tekst weergeven na het :

Status
Niet open voor verdere reacties.

DECREA

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsxHallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb over de 3000 velden waar ik de waarde kleur: moet zoeken en daarna de kleur weergeven in een andere kolom.

Zo ziet bijvoorbeeld een tekstveld eruit : <p><li>Materiaal:-Metaal</li><li>Kleur:-Zilver</li>

Kan iemand mij helpen aub?

Groetjes decrea

Laatst bewerkt:
Wat je laat zien is geen Excel maar HTML. Plaats dus eens een voorbeeld document.

Maar met dit in A1:
<p><li>Materiaal:-Metaal</li><li>Kleur:-Zilver</li>

Zou je dit in B1 kunnen zetten:
Code:
=DEEL(A1;VIND.SPEC("Kleur:-";A1;1)+7;(VIND.SPEC("</li>";A1;VIND.SPEC("Kleur:-";A1;1)))-(VIND.SPEC("Kleur:-";A1;1)+7))

Laatst bewerkt:
Help je eerst de helpers even door een voorbeeld bijlage te plaatsen?

voorbeeldje geplaatst

Ik heb een voorbeeld geplaatst om de situatie wat te verduidelijken

Zie m'n gewijzige post in #2.

Edit:
Maar die zal niet helpen omdat de gegevens in je document alweer afwijken van het voorbeeld dat je in je initiële vraag noemde. Daarom is een goed voorbeeld zo belangrijk.

Maak er dan dit van in D1 van je voorbeeld document:
Code:
=DEEL(C1;VIND.SPEC("Kleur:";C1;1)+6;(VIND.SPEC("</li>";C1;VIND.SPEC("Kleur:";C1;1)))-(VIND.SPEC("Kleur:";C1;1)+6))

Zo dus:
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Maar er zijn hier ook functiegoeroes die dat wellicht een stuk kunnen inkorten :)

Laatst bewerkt:
Zie m'n gewijzige post in #2.

Edit:
Maar die zal niet helpen omdat de gegevens in je document alweer afwijken van het voorbeeld dat je in je initiële vraag noemde. Daarom is een goed voorbeeld zo belangrijk.

Maak er dan dit van in D1 van je voorbeeld document:
Code:
=DEEL(C1;VIND.SPEC("Kleur:";C1;1)+6;(VIND.SPEC("</li>";C1;VIND.SPEC("Kleur:";C1;1)))-(VIND.SPEC("Kleur:";C1;1)+6))

Zo dus:
Bekijk bijlage 271973

Maar er zijn hier ook functiegoeroes die dat wellicht een stuk kunnen inkorten :)

Het is gelukt met deze functie waarvoor mijn enorme dank :-)

Ok dan. Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan