• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst komt terug na opnieuw starten programma

• Onderwerp starter Onderwerp starter ppms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ppms

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo,

Ik heb in een bepaalde cel(len) een tekst staan, mensen wissen dit. Is het mogelijk dat na het opnieuw starten van het Excel programma de tekst die ik in die cel(len) zette er weer in staat, via VBA.

Groet PPMS

Beste ppms ;)

Zet in ThisWorkbook de volgende code

Code:
Private Sub Workbook_Open()
[A1] = "zet hier wat je wilt"
End Sub

Op Blad1 in cel A1 ga bij het openen van het bestand gevuld zijn met de tekst die je ingegeven hebt in de code.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny147

Hallo,

Als er geen blad 1 staat maar wat anders b.v. toernooi of rooster werkt het dan ook met deze VBA.

In workbook staat al een andere opdracht bij het opstarten geeft dit soms nog conflicten met elkaar.

Groet PPMS

Beste ppms ;)

Zolang rooster of toernooi maar eerste staat in de tabbladen.
Of wil je in beide tabbladen iets vast zetten in een cel(len)

Als er al een code staat met WorkBook Open dan type je gewoon de formule erin.

Beste ppms ;)

Anders gebruik je het volgende:

Code:
Sheets("rooster").[A1] = "zet hier wat je wil"

Sheets("toernooi").[A1] = "zet hiet wt je wil"

Hallo,

Heb het zoals Danny het opgaf en het werkt goed. Heb nu nog een probleem die cel waar het naar wordt weg geschreven is een beveiligde cel. Is hier ook nog een oplossing voor dat de cel even vrij wordt gegeven en na dat de tekst er in staat weer wordt beveiligd.

Groet PPMS

Hallo,

Heb het zoals Danny het opgaf en het werkt goed. Heb nu nog een probleem die cel waar het naar wordt weg geschreven is een beveiligde cel. Is hier ook nog een oplossing voor dat de cel even vrij wordt gegeven en na dat de tekst er in staat weer wordt beveiligd.

Groet PPMS

De mensen wissen dan beveiligde cellen ?? je kan in de macro volgende regel inbrengen
Code:
ActiveSheet.Unprotect
in het begin en net voor de End Sub
Code:
ActiveSheet.Protect
of kijk eens naar UserInterFaceOnly ;)

Hallo,

Even uitleg beveiligde cel.

Ja, enkele leden hebben iets op hun usb-stick staan waar zij het wachtwoord mee kunnen verwijderen. Het programma wordt gebruikt op een sportvereniging en het bestuur wil niet dat de tekst wordt veranderd. Op deze wijze staat steeds de juiste tekst er weer in en geven zij de moed misschien op.

Er moeten nog wat cellen aan worden toegevoegd met tekst maar wil eerst dit goed werkend hebben.

Er wordt nu gevraagd bij het opstarten naar het wachtwoord is dit op te lossen dat ik het wachtwoord ergens in de VBA zet. VBA is ook beveiligt.

Code:
    ActiveSheet.Unprotect
    Sheets("toernooi").[B9] = "Jeu de Boules"
    ActiveSheet.Protect
End Sub

Groet PPMS

Hallo,

Ik heb het al gevonden,

Code:
    ActiveSheet.Unprotect Password:=""
    ActiveSheet.Protect Password:=""
End Sub

Jullie allemaal vriendelijk bedankt voor de hulp en ik zal zeker in de toelomst een nieuwe vraag hebben.

Fijn weekend.

Groet PPMS

Code:
    With Sheets("toernooi")
        .Protect Password:="[COLOR="Red"]zet hier je paswoord[/COLOR]", UserInterfaceOnly:=True
        .[B9] = "Jeu de Boules"
    End With
End Sub
De rode tekst moet je nog wel aanpassen
Code plakken >> Bestand opslaan >> Sluiten >> Heropenen

Maar waarom al niet bij het openen van het bestand om een wachtwoord vragen ? Dit gecombineerd met een blanco scherm en een beperkt aantal probeermogelijkheden ( bv na 3 foute invoer bestand afsluiten) zal ook ontmoedigend werken. Enkel de mensen die gemachtigd zijn het bestand te gebruiken krijgen het paswoord. Fullproof is het niet ,maar hoe meer valkuilen, des te groter het ontradend effect.

Hallo,

Is een goed plan met een wachtwoord en na drie maal de boel afsluiten. Nu de vraag hoe gaat dat werken, het zou dan echt helemaal te gek zijn.

Zomaar even een trotse opa,

Wat laat met de reactie maar vandaag was een van de drie kleinkinderen (kleinzoon en 2 kleindochters) jarig, de middelste (kleindochter) 2 jaar alweer het gaat zo snel. Maar wat heb ik zitten genieten van dat meisje.

Groet PPMS

Beste ppms ;)

Hallo,

Is een goed plan met een wachtwoord en na drie maal de boel afsluiten. Nu de vraag hoe gaat dat werken, het zou dan echt helemaal te gek zijn.

Groet PPMS

Werkt het nu of niet ?

Als U vraag is beantwoord gelieve deze dan op opgelost te zetten, onderaan rechts.

Hallo Danny147,

Warme bakkertje gaf nog een tip het programma te beveiligingen met een wachtwoord en ik weet niet hoe dat moet.

Aan je reactie merk ik wat irritaties op de laatste reactie van mij. Ik zou niet weten wat ik verkeerd gedaan heb met de vraag die ik stelde.

Groet PPMS

Beste ppms ;)

Plaats deze code :

Code:
    ActiveSheet.Unprotect Password:="ppms"
    ActiveSheet.Protect Password:="ppms"
End Sub

Code plakken >> Bestand opslaan >> Sluiten >> Heropenen

Beste Danny147,

Warme bakkertje,

Gaf de tip om het bestand te beveiligingen met een wachtwoord, zie wat Warme bakkertje hierover zei.

Code:
Maar waarom al niet bij het openen van het bestand om een wachtwoord vragen ? Dit gecombineerd met een blanco scherm en een beperkt aantal probeermogelijkheden ( bv na 3 foute invoer bestand afsluiten) zal ook ontmoedigend werken. Enkel de mensen die gemachtigd zijn het bestand te gebruiken krijgen het paswoord. Fullproof is het niet ,maar hoe meer valkuilen, des te groter het ontradend effect.

Denk dat wij elkaar even niet goed begrepen over van hoe en wat.

Groet PPMS

Wel trotse opa, hier een voorbeeldje. Test het eens uit en als er vragen zijn laat maar horen.
ps: wachtwoord nu >> bestuur

Bijlagen

Hallo PPMS,

Ik heb de berichten met belangstelling gevolgd, en mooie leerzame oplossingen gezien.

Ik zou me op dat mooie clubje van je, met die boefjes die steeds dat bestandje aanpassen, maar niet laten ontvallen dat je met behulp van Helpmij.nl de zaak op slot hebt gegooid.
Zeker weten dat ze dan ook hier inschrijven en dan kun je binnen de kortste keren weer iets nieuws gaan bedenken.:)

Succes:thumb:
Ger

Hallo,

Warme Bakkertje ziet er heel goed uit dat opstarten met wachtwoord, ik ga vanavond eens kijken hoe het werkt en uitproberen. Alvast bedankt Rudi.

gGerretje, ik heb dat niet op de vereniging gezegd. Is een van de jongens zo slim dan zien dan wel weer wie de slimste is Helpmij of zij.

Iedereen weer bedankt voor het meedenken en oplossingen, jullie krijgen vast wel weer een vraagje van ikke.

Groet PPMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan