Tekst Kopieeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter rama
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Ik wil de tekst die ik heb gekopieerd met printfolder van muziek kopieeren naar een map
Als ik dat kopieer vanuit wordpad of word en dat wil plakken in mijn map gaat dat niet
Weet iemand hoe ik dat wel kan doen???

Gr. Rama

Tekst kun je normaal gesproken niet plakken in een folder.
Wel in een bestand, bijv. Word, Excel, Notepad, of zoiets.

Maar misschien begrijp ik je vraag niet goed.

Groeten Marcel

Wat ik bedoel is dat ik een hoop mp3 heb, als ik dat met printfolder kopieer naar een map kan ik deze map openen met bijv. wordpad
Nu wil ik die geopende map de tekst daar van kopieeren naar een andere map en zo doende de tekst van de mp3 op jaartal bij elkaar zetten.
Voorbeeld een map met 100 mp3 via printfolder kopieer,dan krijg ik een map met 100 teksten
Als ik deze map dan opent wil ik deze teksten kopieeren naar een andere map en alles met jaartallen bij elkaar krijgen

Dus als ik het goed begrijp wil je alle namen van de 100 songs + De Jaartallen in 1 bestand krijgen?
Deze dan te sorteren op Jaar?
Om zo een overzicht te krijgen?

mvg

Zettekakkers:thumb:

Klopt helemaal als ik ze allemaal met printfolder kopieer krijg ik een bestand.
Dat bestand open ik met kladblok of word en wat ik dan zie wil ik kopieeren en bij elkaar brengen
Dat is wat mij niet lukt.

je kan altijd ook alles uit kladblok kopieeren, derna in excel zetten en daar via sorteer knop alles op jaartal sorteren? geld voor Word ook

mvg

Zettekakkerss:thumb:

Dat is nou juist het probleem, als ik het geopende tekst file selecteer en dan op r. muisknop kopieeer dan kan ik het niet plakken

Kun je, om de verwarring te stoppen, een voorbeeld bestandje posten dat je met Printfolder hebt gemaakt? Want ik lees het draadje nu door, en snap er ook maar bar weinig van.

Als ik deze map dan opent wil ik deze teksten kopieeren naar een andere map en alles met jaartallen bij elkaar krijgen
Ik krijg de indruk dat je met PrintFolder een aantal mappen wilt uitlezen en de lijsten met bestanden die je krijgt wilt samenvoegen in één nieuw bestand die je dan verder kunt bewerken. Als dat zo is, dan heb ik een Access database voor je die dat veel beter regelt, en die ook andere metadata uit de mp3 bestanden haalt, zoals Artiest etc. Wellicht dat je daar meer aan hebt dan PrintFolder. Laat maar weten of je geïnteresseerd bent of niet.

Ik heb nog nooit met Access gewerkt
Ik heb het in office staan dus eens moet de eerste keer zijn
Ik ben er zeker geinteresseerd in om het uit te proberen

Gr. Rama

De database is op zich wel ingewikkeld gebouwd, maar daar heb je als gebruiker weinig last van. Je krijgt een keurig formulier te zien waarin je de map selecteert met de bestanden, en die worden vervolgens ingelezen zodat je ze kunt bekijken. Ik heb 'm thuis staan, dus ik zal 'm vanavond posten.

Oké probeer eens printfolder te uninstalleren en daarna pc opnieuw opstarten en terug installeren, bij mij gaat het namelijk wel dat kopiëren en dan via excel simpele filters toevoegen en die gebruiken voor de jaartallen en dit duurde wel geteld 2 minuten. Meer advies kan ik je jammer genoeg niet geven, maar je kan eventueel alle informatie uit printfolder zelf selecteren ipv kladblok te gebruiken werkt evengoed en dan rechtstreeks in excel plakken!

mvg

Zettekakkers :thumb:

De database die ik zou posten is niet helemaal geschikt nog, dus er wordt nog gewerkt aan een foolproof versie :). Overigens kun je tekst die je met Printfolder genereert natuurlijk best inlezen in een Word bestand. Als je dat wilt automatiseren, dan zou ik de regels uit het tekstbestand die je niet nodig hebt uit het bestand filteren, zodat je alleen de bruikbare regels overhoudt. Maar dat is een beetje ingewikkelde macro, maar dat kan dus wel.

Octafish Bedankt voor de moeite

Zettekakkers ik ga dat uitproberen, als het me lukt laat ik dat nog even weten

Ieder geval Bedankt

Groetjes Rama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan