• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst kopieren en plakken in andere cel door aanklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tdielemans

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
19
Hallo, ik heb een prachtig probleempje.
ik zou graag een oplossing willen hebben als het mogelijk is m.b.t. het kopieren van een tekst in een cel dat als ik deze aanklik hij vanzelf de tekst kopieerd in een vastgesteld vakje. Dit zou voor verschillende teksten op verschillende cellen moeten gebeuren.
Dit gaat helaas niet met een macro omdat elke tekst verschillende locaties hebben en krijgen. Ik weet niet of dit Uberhaubt mogelijk is wat ik vraag.
HELP! :(
 
Laatst bewerkt:
ik heb totaal geen verstand van excel.

maar kan je niet gewoon de tekst selecteren en dan met Ctrl + C de tekst copieeren.
en dan met Ctrl + V in een andere cel plakken
 
Jazeker, dit zou kunnen.
Maar, het gaat niet zozeer om enkel een paar woordjes maar het plaatsen van namen (veel namen) die in een afzonderlijke sheet op een vaste locatie geplaatst moet worden.
ik moet een selectie uit al die namen zo aan kunnen wijzen en met een klik verplaatst worden naar bv Blad 2 C20. Zou ik het moeten kopieren dan zou ik het zo in de tekst kunnen typen zonder het kopieerwerk. het gaat echt via de moeilijke weg. Helaas.
 
Met een event macro is het te wel te doen.
Deze macro doet het volgende:
Wanneer je op een cel dubbelklikt op het eerst blad, wordt de waarde (naam) in de genoemde cel van het tweede blad gezet.
Elke volgende keer wordt de naam 1 rij lager gezet.
Resultaat is een kolom geselecteerde namen.

Code:
public iCount as integer
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As _
    Boolean)
dim sNaam as string