• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst laten overgaan naar volgende regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert_hfstd

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hallo,

Ik heb stukken tekst in Excel staan en wil dat dit op 1 pagina blijft staan als ik het afdruk.
Nu heb ik in kolom A en B tekst staan en wil ik dat Excel automatisch de tekst uit cel B2 verdeelt over B2 en B3 als de tekst in B2 te lang is om op 1 pagina te kunnen afdrukken.

Weet iemand of dit kan en zo ja hoe?

Het is niet direct een antwoord op je vraag maar kun je hier wat mee? Celeigenschappen --> uitlijning: terugloop.
Het is nu mogelijk meerdere regels in 1 cel te krijgen. Hierdoor blijft je kolom ook smaller.

Ben het helemaal eens met de vorige schrijver. Excel is overigens geen tekstverwerker.

Excel is geen tekst verwerker maar het is een feit dat cellen in excel maar tot een bepaalde hoeveelheid tekst tonen terwijl er meer tekst in de cel gezet kan worden.
(limiet 1024 karacters geloof ik)

Nu wil het wel eens dat je meer dan het max aantal tekens in een cel zet en om ervoor te zorgen dat alles zichtbaar blijft in de sheet maar ook op de afdruk is het dus handig om de tekens die "teveel"zijn naar de cel eronder te kunnen zetten zonder te hoeven klikken.
(dit voor het betere knip en plak gevoel laten we maar zeggen)

ik ken het probleem en ben er ook nog niet achter of dat uberhaupt makkelijk kan maar ik ben iig wel benieuwd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan