Opgelost Tekst laten veranderen op Titelpagina Powerpoint

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Berichten
447
Hoi,

Ik moet een powerpoint maken waarbij in verschillende talen de mensen welkom worden geheten.

Nu wil ik niet dat de eerste die helemaal vol staat met alle talen

Wil eigenlijk een soort van tickerbalk boven in hebben draaien
(welkom bij ...... - Welcom by ...... - enz - enz - enz.).
De tekst gaat dan van rechts naar links. En bij het laatste word moet de tickerbalk weer opnieuw beginnen zonder dat we hem moeten herstarten.
Is dit mogelijk?
 
Volgens mij wel… je kunt een tekst laten lopen in een tekstvak. En daar zet je dan je tekst in. Als je het tekstvak naast de dia zet, loopt de tekst optisch het beeld uit, zoals je verwacht van een banner tekst.
 
Er zijn drie werkbalken in het PowerPoint-venster. Bovenaan staat het deelvenster Standaard. De gereedschappen voeren bewerkingen uit zoals presentaties openen en opslaan, inhoud kopiëren en plakken en dia's en objecten toevoegen. Daaronder bevindt zich de werkbalk Opmaak. Hiermee kun je het lettertype en de opmaak van geselecteerde tekst wijzigen, alinea's en lijsten opmaken en animatie-effecten aanpassen.
 
Je kan een tekstvak maken per taal.
Plaats alle tekstvakken op dezelfde regel.
Je laat het eerste tekstvak binnenvliegen van rechts. Door de snelheid van de animatie te veranderen naar 'zeer langzaam', komt die dan traag (en leesbaar) op de dia binnengeschoven. Geef datzelfde tekstvak vervolgens een uitvliegen animatie die automatisch start na de vorige met dezelfde snelheid.
Laat tekstvak 2 binnenvliegen en start deze animatie gelijk met de vorige. Zo komt het tweede tekstvak binnengeschoven terwijl het eerste wegschuift.
Ga zo verder voor alle tekstvaken (talen) en je hebt het effect van een lichtkrant.

Voor het herhalen van de lichtkrant verwijs ik je naar volgend artikel:
https://www.brightcarbon.com/blog/loop-sequence-of-powerpoint-animations/
 
Wat zijn wij toch allemaal aardig tegen elkaar.
Veel type werk en weinig goeds.
Als er ergens iets niet klopt gebruik dan de rapporteer knop en dan komt er vanzelf een moderator binnen om te bekijken en te beoordelen.
Elkaar afbranden voor een toetsenbord en beeldscherm is o zo gemakkelijk het werderzijdse respect is verdwenen....waarom??
Ik zet er een slot op.
Ben je het met mij niet eens stuur een mail en dan krijg je wel een reactie.
Jammer voor de TS die nu niet meer kan reageren in dit topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Alle niet ter zake doende berichten verwijderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan