tekst met andere tekst als los staand commentaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik maak vaak wat langere stukken die ik langzaam maar zeker opbouw.
ik zou graag met Word2007 het volgende doen.
ik zou een tekst willen maken als het ware op twee pagina's zoals in een schriftje. links wil ik de tekst maken en rechts wil ik gebruiken om allerlei aantekengen te maken
er is een leesmodus waarbij je twee pagina's tegelijk op het sherm kunt kriijgen. zo zou ik ook willen werken en dan zou dat ik wijzigingen op beide pagina's onafhankelijk van elkaar kan aanbrengen. is zoiets mogelijk? met tabellen het ik het geprobeerd, maar dat is erg omslachtig.
iemand een idee?

wat je zou kunnen doen is het formaat van je pagina's zo zetten dat je twee bladzijden op je scherm ziet. Vervolgens sla je tussen je pagina's van je oorspronkelijke tekst telkens een bladzijde over, zodat iedere tweede bladzijde leeg is. Hierop kun je dan je aantekeningen maken. Als je tekst klaar is, verwijder je de even pagina's en voilà.

wat je zou kunnen doen is het formaat van je pagina's zo zetten dat je twee bladzijden op je scherm ziet. Vervolgens sla je tussen je pagina's van je oorspronkelijke tekst telkens een bladzijde over, zodat iedere tweede bladzijde leeg is. Hierop kun je dan je aantekeningen maken. Als je tekst klaar is, verwijder je de even pagina's en voilà.

dank voor je reactie. ik had ook al zoiets bedacht, maar het probleem is dat als je op de even pagina iets neerzet of wijzigt, dit door werkt op de volgende oneven pagina. als je snapt wat ik bedoel.
het wordt dan een rommeltje.
nog een idee?

Klopt ....
Je kunt bij de afdrukopties opgeven dat je alleen de 'voorzijde vel' (oneven) wilt afdrukken.
Je blijft dan echter met halve a4-tjes zitten.

Klopt ....
Je kunt bij de afdrukopties opgeven dat je alleen de 'voorzijde vel' (oneven) wilt afdrukken.
Je blijft dan echter met halve a4-tjes zitten.

daar valt mee te leven.
is het ook mogelijk om alleen de linkerpagina's te kopieren en over te brengen naar een andere document?

Dat zou ik niet weten.
Niet 'standaard'; mogelijk met VBA maar daar ben ik niet in thuis.

Waarom zou je niet gewoon opmerkingen plakken via het tabblad controleren (word 2007)? Je kan ervoor kiezen om ze in balloons te laten zien of als opmekringen. Beiden staan naast je document en kan je al dan niet printen en eventueel later weer weghalen...

Groetjes,

Moriaantje

Waarom zou je niet gewoon opmerkingen plakken via het tabblad controleren (word 2007)? Je kan ervoor kiezen om ze in balloons te laten zien of als opmekringen. Beiden staan naast je document en kan je al dan niet printen en eventueel later weer weghalen...

Groetjes,

Moriaantje

dank!
hoe kun je tekst uit ballonnen weglaten bij printen?

Bij het tabblad revisie heb je ook markeringen weergeven. Hier kan je de opmerkingen dan uitvinken. Ze worden dan niet weergegven en nioet geprint.

Succes

Bij het tabblad revisie heb je ook markeringen weergeven. Hier kan je de opmerkingen dan uitvinken. Ze worden dan niet weergegven en nioet geprint.

Succes

dank je! ik kan her verder mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan