Tekst met opmaak in een memo veld?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jans
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jans

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, is het mogelijk om opgemaakte tekst in een tabel veld te bewaren?
Ik werk met versie 2003.
Ik dacht dat dat kon in een Memo veld maar ik krijg het niet voor elkaar.

Groeten,

Jans

Ja, je kan je RTF codes eenvoudig kwijt in een string veld. Ik geloof dat Acc2007 uitgerust is met een RTF control. Andere formats kan je kwijt in een blob.

Ja, je kan je RTF codes eenvoudig kwijt in een string veld. Ik geloof dat Acc2007 uitgerust is met een RTF control. Andere formats kan je kwijt in een blob.

Maar kan het ook in access 2003?

Wat bedoel je met blob???

Ik krijg geen tekst met opmaak in een database veld. Moet ik speciaal een eigenschap instellen? Wanneer ik opgemaakte tekst plak in een tekstveld dan is alle opmaak weg????

Ook in Acces2003 is het mogelijk. Echter niet zonder third party control. Je hebt een RTF control nodig. Een blob is een binary large object. Hierin kan je bijvoorbeeld een word doc in opslaan. Eigenlijk kan je alle bestanden erin opslaan.

Enjoy!

Als ik je goed begrijp is het niet mogelijk de werkelijke opgemaakte tekst in een veld te bewaren alleen een verwijzing naar bv een word document of een rtf bestand?

Een word document is binair een rtf bestand is puur tekst. Die kan je dus bewaren in een memo veld. Je kan de rtf tekst opslaan in een bestand.rtf en dan openen met word. Je hebt dan geen third party control nodig:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan