• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst met regeleindes plakken in één cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

maas049

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
Als ik een stuk tekst in een cel (excel) probeer te plakken, wordt deze verspreid over meerdere cellen, volgens mij omdat er regeleindes (alineamarkering) inzitten. Ik wil de tekst juist heel graag bij elkaar in 1 cel houden... Plakken speciaal helpt me niet, het vooraf verwijderen van de regeleindes met zoek-en-vervang lukt me ook niet. En om deze nu steeds allemaal handmatig te verwijderen.... Dat moet toch slimmer kunnen? Ben al uren op zoek naar een oplossing. Wie kan me helpen?

Hallo

En wat probeer je dan zoal te plakken?
Uit welk porgramma komt de tekst?

antwoord op vraag Wigi

Hallo

En wat probeer je dan zoal te plakken?
Uit welk porgramma komt de tekst?

Tekst van een website (html dus), maar met een stukje tekst in Word heb je precies hetzelfde probleem...

Je bedoelt dat als je bijvoorbeeld

Dit is een probeerzin.
Dit is er nog eentje.

typt in Word, dan kopieert en plakt in Excel, dat het dan onder mekaar in 2 cellen gezet wordt? Klopt dit?

Wigi

antwoord op vraag Wigi 2

Je bedoelt dat als je bijvoorbeeld

Dit is een probeerzin.
Dit is er nog eentje.

typt in Word, dan kopieert en plakt in Excel, dat het dan onder mekaar in 2 cellen gezet wordt? Klopt dit?

Wigi

Hallo Wigi,

Precies, dat is het probleem! Als je rechtstreeks in Excel iets invult doe je dat gewoon met Alt-Enter aan het einde van de regel, maar als je in een cel in excel tekst van een website wilt plakken gaat dat niet op... Alvast dank voor het meedenken!

Hoe is de indeling?

Telkens twee regels (twee cellen) die die eigenlijk in één cel wilt hebben, of de ene keer 2 en dan 3 regels, maar wel met bv altijd een lege regel er tussen?
Met wat formules of VBA zijn er wel oplossing mogelijk.

Laatst bewerkt:
Hoe is de indeling?

Telkens twee regels (twee cellen) die die eigenlijk in één cel wilt hebben, of de ene keer 2 en dan 3 regels, maar wel met bv altijd een lege regel er tussen?
Met wat formules of VBA zijn er wel oplossing mogelijk.

Tja, het aantal regels varieert nogal (zo tussen de 10 en 20). Soms zit er een lege regel tussen, soms ook niet. Het enige gemeenschappelijk is het scheidingsteken, in Word aangegeven met een soort P (met de steel aan de andere kant). Echter als ik deze probeer te kopieren/plakken naar een vervangopdracht lukt dat niet...

Nee, dat klopt die opmerking dat je het teken (een soort P), dat is een alineamarkering in officiële termen wilt vervangen zoals jij aangeeft.
Dat doe je alsvolgt:

Menu: Bewerken > Vervangen; klik op de knop 'Meer'; klik in het volgende dialoogvenster op de knop 'Speciaal' et voilá: daar staat bovenaan de optie 'Alineamarkering'

Nee, dat klopt die opmerking dat je het teken (een soort P), dat is een alineamarkering in officiële termen wilt vervangen zoals jij aangeeft.
Dat doe je alsvolgt:

Menu: Bewerken > Vervangen; klik op de knop 'Meer'; klik in het volgende dialoogvenster op de knop 'Speciaal' et voilá: daar staat bovenaan de optie 'Alineamarkering'

Hoi Valijn,
Dank je wel! Daarmee heb ik ieder geval een workaround: Tekst uit browser kopieren naar Word, alineamarkeringen vervangen door spatie, kopieren naar Excel en daar met alt-Enter evt weer regeleindes aanbrengen. Ietwat omslachtig, maar het werkt wel!

Tekst uit browser kopieren naar Word, alineamarkeringen vervangen door spatie, kopieren naar Excel en daar met alt-Enter evt weer regeleindes aanbrengen.

Ik kan je taak wel wat verlichten:

als je in Word alineamarkeringen niet vervangt door een spatie maar door iets dat niet vaak voorkomt, dan kan VBA wel nuttig zijn. Bv. vervang ze door een pond teken (£) - gegeven dat je dat nooit gebruikt.

In VBA voer je deze code uit:

Code:
Sub regeleindes)
Dim c As Range, plaats As Integer
For Each c In Range("A1:A10")
On Error Resume Next
If Not IsEmpty(c) Then
    plaats = InStr(1, c, "£")    'vervang hier de pond desgevallend
        If plaats > 0 Then
            c = Mid(c, 1, plaats - 1) & Chr(10) & Mid(c, plaats + 1, Len(c))
        End If
    End If
Next
End Sub

Vervang de pond desgevallend op de plaats van de opmerking.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan