• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst naar getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly1

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Berichten
124
Hallo, krijg uit de mainframe tekst die ik als getal moet kunnen gebruiken in excel, gewoon tekst omzetten lukt me wel maar heb volgend probleem
vb van mijn tekst 1535.5kg heb dus verschillende getallen met telkens een punt inplaats van een komma wil dus gewoon 1535,5 verkrijgen in excel, moet dus van rechts beginnen, maar slaag er niet in, wie weet de oplossing voor mijn probleem
 
Snap niet wat je bedoelt. Verwijder je zelf de "kg"?

gr wim
 
Zoek/vervang is een handig hulpmiddel.
Indien dit niet chique genoeg is plaats dan een voorbeeldje van wat je hebt en wat je bereiken wil.:)

Cobbe
 
hallo,

Zoals mijn vb, heb een lijst met allemaal verschillende gewichten, maar ka er niet mee werken in excel
krijg dit uit mainframe als tekst 1535.8kg en wil 1535,8 gebruiken als getal om mee te rekenen
 
anders met een formule
Code:
=WAARDE(SUBSTITUEREN(LINKS(A1;LENGTE(A1)-2);".";","))
maar vermoedelijk krijg je alles binnen via een txt of cvs bestand, dan lijkt het me haast eenvoudiger om het tijdens het inlezen goed aan te pakken.
Maar natuurlijk zijn we niets zonder voorbeeld;
 
even voor alle duidelijkheid, we bedoelen een excelbestandje met gegevens van jouw probleem, ontdaan van gevoelige info.
 
Code:
Function StripAlphas(source_ref As Range) As String
'' Remove alpha characters from a string.
Application.Volatile
Dim intI As Integer
Dim strNotNum As String, strTemp As String
strTemp = ""
For intI = 1 To Len(source_ref.Value)
If Mid(source_ref.Value, intI, 1) Like "[0-9]" Or Mid(source_ref.Value, intI, 1) Like "," Or Mid(source_ref.Value, intI, 1) Like " " Then
 strNotNum = Mid(source_ref.Value, intI, 1)
Else: strNotNum = " "
End If
strTemp = strTemp & strNotNum

Next intI

StripAlphas = strTemp
End Function 'StripAlphas()

Sub Alleen_cijfers()
'

    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=StripAlphas(RC[-1])"

End Sub

Zet deze code in een module.
ga achter een cel met de genoemde waarde staan en activeer macro alleen_cijfers

gr wim

zet
 
Laatst bewerkt:
zie bijlage, wil nieuwe kolom met waarden die ik kan bewerken in excel
 

Bijlagen

  • vb.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 44
Zet uw cellen Opmaak Standaard.
Dan 2 x Zoeken vervangen en het loopt als een ti.t. 1 x . door , en 1 X Kg door niks

Cobbe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan