• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst naar kolommen datum werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micah

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2020
Beste Leden,

Normaal gesproken kan ik datums in een CSV omzetten door TEKST naar kolommen functie te gebruiken dan bij gegevenstype het juiste format te selecteren.

Als ik dan op voltooi klik dan krijg ik netjes de datum gevalideerd. Helaas lukt het mij dit keer niet meer de geselecteerde kolom wordt niet veranderd.

Terwijl ik niks anders hebt gedaan. Omdat het om een CSV bestand van een bank gaat kan ik deze helaas niet uploaden.

Heb zelf al op een andere laptop met andere excel versie geprobeerd maar het is mij niet gelukt.

Dacht zelf aan dat het misschien aan de instelling kan liggen maar ik weet niet waar hopelijk kan iemand mij helpen ermee.

Alvast bedankt.

Als de output van de bank niet is veranderd, en de layout van de gegevens ook niet, en je instellingen zijn niet gewijzigd, dan moet het gewoon kunnen werken. Je zou eens kunnen beginnen met het geïmporteerde bestand mee te sturen met alleen de datumkolom. Aan een datum kunnen we doorgaans zelden persoonlijke gegevens afleiden :). En het gaat uiteindelijk ook om de datumconversie, tenslotte.

Beste Octafish

Hierbij het bestand heb alleen de mutaties verwijderd.

Hopelijk komen jullie hetzelfde probleem tegen en daarop een oplossing erop hebt.

Thanks guys

Bijlagen

Met gegevens importeren en transformeren via Power Query zet je het zo om.

Bijlagen

Tekst naar kolommen werkt prima.

Nb. Kiezen voor vaste breedte → Volgende → volgende → Datum: JMD → Voltooien.

Waarschijnlijk kun je bij het importeren in je wizard het ook gelijk omzetten.

Laatst bewerkt:
Nog een manier om vanuit je basisbestand je data op te halen en om te zetten.

Code:
Sub j()
c00 = "C:\Users\.....\Downloads\01-12-2020_31-12-2020 (1).csv"
  With GetObject(c00)
    With .Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion
     .TextToColumns .Range("A1"), 2, , , , , , , , , Array(0, 5)
     .Copy ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(1, 1)
    End With
  .Close 0
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan