Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Ik heb een kolom, die bestaat uit tekst en getallen. Is een voorwaarde mogelijk dat deze gesplitst worden? Ik dacht zelf op het eerste getal, echter is deze niet constant.
Voorbeeld: DOOS05019
Wat zijn wel de constante factoren in de kolom?
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Je hebt helemaal geen constante, zodat het erg moeilijk is, Ik heb toch maar een poging gewaagd om het met formule's te doen. De formule's heb ik moeten verwijderen, aangezien het bestandje anders te groot was.de 0 is redelijk constant... maar niet altijd het geval
Werkt mooi hoor, maar hoe zou je de eerst 0 kunnen terug krijgen die wordt weggelaten?
Die '0' wordt weggelaten omdat de functie van het data-type Double is. Om je nul weer terug te krijgen zal je 2 kleine aanpassingen moeten maken...Werkt mooi hoor, maar hoe zou je de eerst 0 kunnen terug krijgen die wordt weggelaten?
Function ExtractNumber(rCell As Range, _
Optional Take_decimal As Boolean, Optional Take_negative As Boolean) As [COLOR="Blue"]Double[/COLOR]
wordt...
Function ExtractNumber(rCell As Range, _
Optional Take_decimal As Boolean, Optional Take_negative As Boolean) As [COLOR="blue"]String[/COLOR]
ExtractNumber = [COLOR="blue"]CDbl([/COLOR]lNum[COLOR="blue"])[/COLOR]
wordt....
ExtractNumber = [COLOR="blue"]lNum[/COLOR]
Die '0' wordt weggelaten omdat de functie van het data-type Double is. Om je nul weer terug te krijgen zal je 2 kleine aanpassingen moeten maken...
Code:Function ExtractNumber(rCell As Range, _ Optional Take_decimal As Boolean, Optional Take_negative As Boolean) As [COLOR="Blue"]Double[/COLOR] wordt... Function ExtractNumber(rCell As Range, _ Optional Take_decimal As Boolean, Optional Take_negative As Boolean) As [COLOR="blue"]String[/COLOR]
Code:ExtractNumber = [COLOR="blue"]CDbl([/COLOR]lNum[COLOR="blue"])[/COLOR] wordt.... ExtractNumber = [COLOR="blue"]lNum[/COLOR]
Groet, Leo
Aiiiiii...Bandito Bob zei:Zit de TS alleen nog met de letters![]()
Daarmee is jouw vraag HELEMAAL terecht! Dan toch maar ff de TS afwachten?Zapatr zei:Is het dan de bedoeling dat die cel gesplitst wordt in 4 delen: BOU - 016 - PAL - 05 ?
Op deze wijze wordt de cel gesplitst in haar alfabetische en nummerieke componenten !
Function SplitsTekst(sTekst As String) As Variant
'Splits een tekst in een puntkomma gescheiden regel
'Leo Meijer; Helpmij.NL; 06/06/2008
Dim i As Integer, iAantal As Integer
Dim arrNrsInString() As Variant
Dim sTempNr As String
' Application.Volatile
iAantal = 0
For i = 1 To Len(sTekst)
If Mid(sTekst, i, 1) Like "[0-9]" Then
Do While Mid(sTekst, i, 1) Like "[0-9]"
If i > Len(sTekst) Then GoTo Klaar
sTempNr = sTempNr & Mid(sTekst, i, 1)
i = i + 1
Loop
Else
Do While Not Mid(sTekst, i, 1) Like "[0-9]"
If i > Len(sTekst) Then GoTo Klaar
sTempNr = sTempNr & Mid(sTekst, i, 1)
i = i + 1
Loop
End If
Klaar:
ReDim Preserve arrNrsInString(iAantal)
arrNrsInString(iAantal) = sTempNr
sTempNr = ""
iAantal = iAantal + 1
i = i - 1
Next i
SplitsTekst = Join(arrNrsInString, "; ")
End Function
Goede oplossing:thumb:(ik had TOCH wat goed te maken na m'n foute eerste interpretatie...)
Groet, Leo
Dat is het vervelende vaak hier, vind ik.De TS (is die er nog) ......
Mijn dank!Bandito Bob zei:Goede oplossing
Zapatr, het is echt niet alleen op dit forum. Ook bij andere fora gebeurt dat. Persoonlijk vind ik het óók jammer als je geen reactie meer krijgt terwijl de vraag wel netjes op 'opgelost' wordt gezet. Of nog erger vind ik het als de TS überhaupt niet meer reageert na het stellen van de vraag. Waarschijnlijk is de vraag dan op meerdere fora geplaatst en kwam er bij de ander een snellere reactie. Of de TS heeft in de tussentijd zelf een oplossing bedacht.Zapatr zei:Dat is het vervelende vaak hier, vind ik.
Zolang topicstarters nog geen antwoord naar wens hebben, blijven ze maar vragen stellen.
Hebben ze eenmaal een oplossing, dan laten ze zich vaak niet meer horen en zijn ze soms nog te beroerd om de vraag als 'opgelost' te markeren.
TUUUUUURLIJK!!!Warm Bakkertje zei:Beste Ginger,
Blijf vooral voortdoen
In stop 3 van de wizard kan je aangeven in welke opmaak je een kolom wilt hebben. Selecteer de kolom in de wizard (die wordt dan zwart) en klik dan op het keuzerondje 'Text' (in het nederlands waarschijnlijk 'Tekst'). Als je daarna op voltooien klikt, zal je netjes je voorloopnul(len) in je sheet zien.Warm Bakkertje zei:bij het omzetten van tekst naar kolommen vallen bij mij de voorloopnullen weg, hoe kunnen ze behouden blijven?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.