Ik heb in een macro tekst naar kolommen opgenomen.
Ik zorg er altijd voor dat er geen cellen worden overschreven , maar de eerste cel
wordt natuurlijk altijd overschreven omdat daar de eerste korte cel in komt.
Daarna heb ik in de macro de tekst naar kolommen 1 kolom verplaatst zodat hij 1 kolom verder begint met "tekst naar kolommen"in te vullen.
Helaas...
Daarna heb ik op internet de volgende methode gevonden:
Maar blijkbaar zorgt dit ervoor dat alleen tijdens het uitvoeren van de macro de melding
van niet lege cellen overschrijven ja of nee niet komt.
Als de macro klaar is komt excel alsnog met de vraag blabla cellen overschrijven.
Er werd op andere fora aangeraden om aan het eind de application op true te zetten. Dat helpt niet.
Ik heb in Excel-opties de waarschuwing voor het overschrijven van lege cellen uitgevinkt.
Helaas....
Is er iemand anders die dit probleem heeft meegemaakt en wel een oplossing heeft gevonden?
Groetjes Ron.
Ik werk met excel-2003
Ik zorg er altijd voor dat er geen cellen worden overschreven , maar de eerste cel
wordt natuurlijk altijd overschreven omdat daar de eerste korte cel in komt.
Daarna heb ik in de macro de tekst naar kolommen 1 kolom verplaatst zodat hij 1 kolom verder begint met "tekst naar kolommen"in te vullen.
Helaas...
Daarna heb ik op internet de volgende methode gevonden:
Code:
Application.AlertBeforeOverwriting = False
van niet lege cellen overschrijven ja of nee niet komt.
Als de macro klaar is komt excel alsnog met de vraag blabla cellen overschrijven.
Er werd op andere fora aangeraden om aan het eind de application op true te zetten. Dat helpt niet.
Ik heb in Excel-opties de waarschuwing voor het overschrijven van lege cellen uitgevinkt.
Helaas....
Is er iemand anders die dit probleem heeft meegemaakt en wel een oplossing heeft gevonden?
Groetjes Ron.
Ik werk met excel-2003
Laatst bewerkt: