• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst naar kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peenvogel

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Ik heb in een macro tekst naar kolommen opgenomen.
Ik zorg er altijd voor dat er geen cellen worden overschreven , maar de eerste cel
wordt natuurlijk altijd overschreven omdat daar de eerste korte cel in komt.
Daarna heb ik in de macro de tekst naar kolommen 1 kolom verplaatst zodat hij 1 kolom verder begint met "tekst naar kolommen"in te vullen.
Helaas...
Daarna heb ik op internet de volgende methode gevonden:
Code:
Application.AlertBeforeOverwriting = False
Maar blijkbaar zorgt dit ervoor dat alleen tijdens het uitvoeren van de macro de melding
van niet lege cellen overschrijven ja of nee niet komt.
Als de macro klaar is komt excel alsnog met de vraag blabla cellen overschrijven.
Er werd op andere fora aangeraden om aan het eind de application op true te zetten. Dat helpt niet.
Ik heb in Excel-opties de waarschuwing voor het overschrijven van lege cellen uitgevinkt.
Helaas....
Is er iemand anders die dit probleem heeft meegemaakt en wel een oplossing heeft gevonden?
Groetjes Ron.
Ik werk met excel-2003

Laatst bewerkt:
Ik ben er uit.
Ik heb Option Explicit boven de macro gezet en nu ben ik van de melding af ;).
Groetjes, Ron.

Laatst bewerkt:
Als het is opgelost, prima.
'Option Explicit' heeft daar niets mee van doen (is voor wel of niet declareren van je variabelen).
Lees ook eens de Help over: Application.AlertBeforeOverwriting, eigenschap

Code:
sub pv()
application.displayalerts = false
code
application.displayalerts = true
end sub

Inderdaad, excuus voor het mensen op de verkeerde been zetten.
Toen ik hem testte en option explicit erboven zette, ging het goed.
Ik kad jouw code al eerder geprobeerd, zoals in mijn verhaal hierboven staat, en toen kwam hij alsnog met die melding.
Nu heb ik jouw advies opgevolgd en option explicit weggehaald en nu gaat het ook goed.
Schiet mij maar in de kerstboom, zucht.
Bedankt zoals altijd Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan