Tekst naar spraak

Status
Niet open voor verdere reacties.

repsak

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Berichten
22
Hallo,
Ik heb een programma laten maken in Bangladesh. Helaas voldoet het niet aan mijn wensen. Het is een database voor lessen op een school voor speciaal onderwijs (Doof, slechthorend, spraak/ taal problemen, autisme, ADHD en PDD NOS). De database staat op de website snappje.eu. De website heb ik op een Cloud aanbieder Strato staan. De database functioneert goed, alleen de speciale gereedschappen, zoals video’s met gebaren, ondertiteling, tekst naar spraak en nog wat andere handigheden voor de kinderen geeft problemen, het lukt de programmeur niet om dit te realiseren. Uiteindelijk heeft het mij al veel geld gekost zonder dat ik het programma kan inzetten. Het is geprogrammeerd in HTML5 en door de programmeur geschikt gemaakt voor computer, laptop, tablet en mobiele telefoon. Verder is het programma voorzien van een beheerdersniveau, waar ik de database, kleuren, body, header, footer enz kan instellen. De bedoeling was om instructiefilms en opdrachten (Word en PDF documenten) in de database te zetten, waarbij het kind zelf kan kiezen tussen.
1. Het videofilmpje
2. Het videofilmpje met gebaren
3. Het videofilmpje met gebaren en ondertiteling

Tevens zouden de kinderen een mogelijkheid moeten hebben om een Word of PDF bestand te laten voorlezen. Vooral dit laatste weet ik niet hoe ik dit voor elkaar krijg. Moet ik daarvoor een apart programma gebruiken? Moet dat in de cloud, met een link vanuit het programma? Wie helpt mij??
Wil je het programma bekijken, surf dan naar snappje.eu. Daarna schuif je de kleding, haar en bril naar het midden en log in met Kas. Wie helpt mij??

Groet Kasper de Beer
 
Heb je hier wat aan?
http://help.adobe.com/nl_NL/acrobat/standard/using/WS58a04a822e3e50102bd615109794195ff-7d15.w.html
VorigeVolgende
Home / Werken met Acrobat Standard / Toegankelijkheid, codes en opnieuw plaatsen / PDF's lezen met functies voor toegankelijkheid en opnieuw plaatsen
Een PDF lezen met Hardop lezen

Hardop lezen inschakelen of uitschakelen
Een PDF lezen met Hardop lezen
PDF-formuliervelden hardop laten lezen
Hardop lezen onderbreken
U kunt met de functie Hardop lezen de tekst in een PDF hardop laten voorlezen, inclusief de tekst in opmerkingen en alternatieve tekstbeschrijvingen voor afbeeldingen en velden die u kunt invullen. In gecodeerde PDF-documenten wordt de inhoud gelezen in de volgorde van de logische boomstructuur. In niet-gecodeerde documenten wordt de leesvolgorde afgeleid, tenzij er een leesvolgorde is opgegeven in Voorkeuren Lezen.

De functie Hardop lezen maakt gebruik van de beschikbare stemmen die op uw systeem zijn geïnstalleerd. Als u SAPI 4- of SAPI 5-stemmen van toepassingen die tekst omzetten naar spraak of taaltoepassingen hebt geïnstalleerd, kunt u deze kiezen voor het lezen van PDF-documenten.

Opmerking: De functie Hardop lezen is geen schermlezer en wordt niet ondersteund door alle besturingssystemen.



En deze voor Word en scherm voorlezen?

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/hear-text-read-aloud-narrator#1TC=windows-7
 
Laatst bewerkt:
Hallo Andre,

Fijn dat je meedenkt. Ik weet niet hoe ik verder moet. Als de database van mijn programma geopend is op mijn IPad of Asus computer dan kom ik naar een aantal stappen bij een Word document of een PDF document.
Om vervolgens jou stappen te volgen moet ik dan ergens Adobe of Word geïnstalleerd hebben? Moet Word of Adobe dan op de computer en op de IPad staan, of moet dit programma bij Strato (Cloud) staan. Zijn er andere mogelijkheden?
 
Adobe Reader en Word gewoon installeren op de pc.
Van Word is ook een viewer versie, je hoeft geen Word te kopen
http://support2.microsoft.com/kb/891090/nl
Wel Microsoft Office-compatibiliteitspakket installeren als je ook docx wilt lezen.

Verder werkt het via de Winows Verteller (Narraotri), verdiep je daar eens in, is wrs eenvoudiger dan zelf programmeren.
Bij Win7 zit ie standaard erop (via het menu programmas-accesoires en dan daar weer een submenu, waar ik de naam nu niet van weet).

Van Ipads heb ik geen verstand, zoek uit of daar ook iets vergelijkbaars mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan