• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst naar word foutmelding 'Klembord leeg'

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeToekomst2

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2016
Berichten
91
Dag,


Ik ben bezig in een Excel bestand waar gegevens overgezet worden naar word. Hierbij maak ik gebruik van onderstaande code:

Code:
Range("B4").Select
Selection.Copy
wrdApp.Selection.Goto what:=wdGoToBookmark, Name:="Postcode"
wrdApp.Selection.PasteExcelTable False, False, True

Dit werkt(te) goed maar ik krijg nu dezelfde foutmelding maar op verschillende plekken in de volledige code. Bovenstaande code wordt namelijk meerdere malen herhaald om het volledige word bestand te vullen en alle bladwijzers te vervangen voor de gekopieerde tekst.

Bij het uitvoeren van de code krijg ik soms de foutmelding dat het klembord leeg is, maar deze foutmelding is niet telkens op dezelfde plek in de code. Soms komt de foutmelding in het begin. Vervolgens beeindig ik de code en start ik 'm opnieuw en gaat ie een stuk verder door maar krijg ik toch weer de foutmelding.

Snapt iemand waarom ik deze foutmelding krijg en waarom dit niet op dezelfde plek in de code is?
 
Waarom werk je niet met variabelen i.p.v. Copy-Paste?
 
Hoe bedoel je?

Het excel bestand is een standaard bestand waar bepaalde onderdelen en berekeningen in gemaakt wordt. Nu wil ik d.m.v. een macro deze gegevens in een standaard format word-bestand zetten.

Wat je bedoeld met variabelen begrijp ik niet, heb deze code van het internet geplukt en het werkte goed maar nu de code lang is krijg ik dus foutmeldingen.
 
Probeer zoiets:
Code:
With wrdApp.Selection
    .Goto What:=wdGoToBookmark, Name:="Postcode"
    .TypeText Range("B4")
End With
 
Ik heb op het moment niet veel tijd om je code toe te passen in het hele bestand, maar een snelle test bewees al dat het een beter idee is. Ik kan dan de opmaak in word behouden, klopt?

Vriendelijk bedankt in ieder geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan