Tekst niet wissen in tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosterbaan S S

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Hallo forumleden

Weet iemand hoe je een ingevoerde datum in een niet afhankelijk tekstvak op een formulier kan behouden, ook als je dit formulier afsluit?

Dus de eerder ingevoerde datum moet bij het openen van het formulier weer ingevoerd staan. De datum moet eventueel ook weer te wijzigen zijn!

Thanks!

Daarvoor gebruik ik altijd formparameters. In een tabel kan je je velden per persoon opslaan en die weer uitlezen op het moment dat je je form opent. Op dezelfde manier zorg ik ervoor dat een form op dezelfde plek staat als wanneer het werd afgesloten.

HTH
Weest gegroet,
Guus

Beste Guus,

bedankt voor je antwoord. Eigenlijk was het niet mijn bedoeling om aan de onafhankelijke velden een tabel te hangen.
Is er geen andere manier om de inhoud in het veld te behouwen (via een instelling van de eigenschappen van het veld wellicht??)

als je de waarden alleen tijdens het draaien van het programma wilt behouden kun je in een module een public variabale declareren en daarin de waarden opslaan.

als je de waarden wilt behouden, ook na afsluiten van het prog, en je wil niet met een tabel werken, dan kun je de gegevens ook in het windowsregister of in een ini-file opslaan.

persoonlijk vind ik het gebruik van ini-files het meest handig, omdat ik dan niet steeds velden in een tabel hoef aan te maken, maar dat heeft meer te maken met luiheid dan dat het voordelen biedt voor jou.

voorbeelden zijn er volop te vinden op het internet.

Nog even een nagekomen reactie:
Ik heb zelf inmiddels ook een oplossing gevonden, en wellicht interessant voor andere forum leden.

Op het formulier, bij gebeurtenis had ik - bij sluiten - onderstaande vba staan. Die heb ik weggehaald. Het formulier sluit nu wel maar de input in de velden blijft staan. Op het formulier heb ik ook een knop - annuleren - staan. Als deze wordt geactiveerd is de input in de velden verdwenen. Dus zolang je het formulier niet annuleerd, blijft de tekst in de onafhankelijke velden behouden:)

Private Sub Report_Close()
' Het Dialoogvenster acq omzet sluiten.

Dim strDocNaam As String

strDocNaam = "Dialoogvenster acq omzet"

DoCmd.Close acForm, strDocNaam

End Sub

ik begrijp dit niet. Je sluit een formulier en toch behoud je de waarden??

Volgens mij kan dit helemaal niet. Je kunt wel het form onzichtbaar maken om je veldjes te bewaren maar sluiten en toch bewaren is volgens mij niet mogelijk. Of misschien heb ik je oplossing niet begrepen?

Misschien komt het doordat ik de velden van het formulier (is een dialoogvenster) heb gekoppeld aan criteria in een query??
Het formulier sluit echter echt en als ik het form daarna weer open, zijn de ingevoerde gegevens behouden!

Ben er bij toeval achter gekomenen het werkt....dus:D

dat wist ik niet maar het zou inderdaad wel kunnen (heb dit zelf nooit geprobeerd).

in ieder geval leer ik zo nog eens wat nieuws hier. bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan