• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst of getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Beste,

Ik raak er maar niet uit. Ik beschik over een xlsx waar in kolom A getallen staan. Ik tel bij deze kolom telkens 5 op via een formule. Voor de negatieve waarden krijg ik een #waarde!, voor de positieve een resultaat. Dit is een sheet dat om het uur automatisch geüpdated wordt.

Hoe kan ik dit oplossen?

Via de knop 'tekst naar kolommen' toe te passen op kolom A is dit in één beweging opgelost, alleen kan ik dit niet in een vba-code zetten.

Hoe zet ik 'tekst naar kolommen' om via vba? Weten jullie raad ?

dank!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zo misschien?
Code:
=SUBSTITUEREN(A4;"-";"")*ALS(RECHTS(A4;1)="-";-1;1)+5

dat minnetje aan de rechter kant is dat een streepje of wordt daar een negatief getal bedoeld?

Beide. Het is eigenlijk een negatief getal, en het wordt in dat formaat geëxporteerd.

Alexcel, dank, ik probeer het uit. ziet er veelbelovend uit!

Laatst bewerkt:
Nog een optie:
Code:
=ALS.FOUT(A4+5;5-LINKS(A4;LENGTE(A4)-1))

En waarom die negatief bedoelde getallen met een komma en de andere met een punt?

In Vba.

Code:
Sub hsv()
With Columns(1)
 .Replace ".", ","
 .TextToColumns Range("a1"), 2, , , , , , , , 1, , , , -1
End With
End Sub

Dank allen, door omstandigheden zeer late reactie. Ik test het uit. dank!

@ED: ik krijg die bestanden zo aangeleverd. Dat is mijn eeuwige probleem. Komt uit SAP en is een automatisch gecreëerd bestand.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan