• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst omzetten naar getal in textbox VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

regf

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2009
Berichten
136
in een userform staat een textbox, de gegevens worden middels de userform naar het werkblad weggeschreven. De tekst moet echter omgezet worden naar een getal om later in het werkblad mee te kunnen reken, hoe zet ik de gegevens om naar getallen??
BVD
Reg
 
Code:
[a1] = Val(TextBox1)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
beste Roncancio,
het werkt nog niet
ik begrijp dat [A1] de locatie op het werkblad is welke geconverteerd moet worden, het userform is bedoeld om meerdere gegevens te verzamelen en dus ontstaat er een kolom met getallen, dus van A1: A100.
daarbij komt dat je alsnog het getal in het werkboek moet omzetten naar een getal, dan werkt het wel.
hoor het graag van je
 
beste Roncancio,
het werkt nog niet
ik begrijp dat [A1] de locatie op het werkblad is welke geconverteerd moet worden, het userform is bedoeld om meerdere gegevens te verzamelen en dus ontstaat er een kolom met getallen, dus van A1: A100.
daarbij komt dat je alsnog het getal in het werkboek moet omzetten naar een getal, dan werkt het wel.
hoor het graag van je

Kan je eventueel het bestand bijvoegen? Zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
via knop "Start knitting faults registration" open je het userform. het gaat om Textbox4 waar de fault length geregistreerd moet worden.
dit komt dan in het werkboek in kolom O te staan, de gegevens wil ik verzamelen en berekenen in kolom W en X.
zie bijlage en alvast bedankt.
Reg
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    22 KB · Weergaven: 125
via knop "Start knitting faults registration" open je het userform. het gaat om Textbox4 waar de fault length geregistreerd moet worden.
dit komt dan in het werkboek in kolom O te staan, de gegevens wil ik verzamelen en berekenen in kolom W en X.
zie bijlage en alvast bedankt.
Reg

Ik zie geen userform.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
was er al een beetje bang voor,
ik stuur je het hele bestand toe.
 
de bijlage is na het verwijderen van tabbladen en na het zippen nog steeds te groot.
kan ik het per e-mail naar je sturen?
 
de bijlage is na het verwijderen van tabbladen en na het zippen nog steeds te groot.
kan ik het per e-mail naar je sturen?

Kan je wellicht een verkorte versie plaatsen, waarbij alleen het hoogst noodzakelijke in het bestand aanwezig is?
Indien je het bestand hier plaatst, zullen er meer mensen naar kunnen kijken zodat je sneller een reactie krijgt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan, maar volgens mij werkt het naar behoren.
Er zat verder een fout in de formule. De verwijzing naar de M- en O-kolom liepen niet paralel.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    78,3 KB · Weergaven: 273
beste Roncancio,
het werkt inderdaad, harstikke bedankt voor de moeite.
Reg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan