• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst omzetten naar getal tbv grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Allen,

Ik probeer een grafiek te maken op basis van de antwoorden op 3 vragen. De antwoorden worden uitgedrukt in de categorie High - Medium - Low. Nu wil ik hier graag een belgrafiek van maken met onderstaande assen.

X-as geeft de time-to-market weer.
De Y-as geeft de klantperceptie weer.
De grootte van de bel moet de business value weergeven.

X- en Y-as moeten dan de waarden High - Medium - Low weergeven.

Is het ook mogelijk om deze grafiek zo te maken of moet ik de antwoordwaarden High - Medium - Low omzetten naar een getal? En hoe kan ik dat doen. Ik zat al te klooien met de Als-functie maar daar kwam ik niet uit.

Laatste vraag: Weten jullie ook of het mogelijk is om de grafiek te voorzien van een verticale lijn bij punt "Medium" op de X- en een horizontale lijn bij punt Medium op de Y-as zodat er als het ware een kruis ontstaat midden in de grafiek en er 4 kwadranten ontstaan?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr.
Bratox

Ik ben geen grafieken koning dus daar kan ik niet zoveel in assisteren, maar de formules om waardes te geven aan de High, Medium en Low is:

=ALS(?="High";"1";ALS(?="Medium";"2";ALS(?="Low";"3";"0")))

zie bestandje

Bekijk bijlage 145873

"attached file = oud"

Laatst bewerkt:
Ik ben geen grafieken koning dus daar kan ik niet zoveel in assisteren, maar de formules om waardes te geven aan de High, Medium en Low is:

=ALS(?="High";"1";ALS(?="Medium";"2";ALS(?="Low";"3";"0")))

zie bestandje

Bekijk bijlage 145873

"attached file = oud"

Spaarie,

Bedankt, dat was precies wat ik zocht.

Heeft iemand nog een idee hoe je een kwadrant kan toevoegen aan je grafiek?

Gr.
Bratox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan