Tekst omzetten naar getal tellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een kleine uitdaging, ik weet niet hoe ik het kan noemen, en vondt het lastig om te zoeken. Laat ik het even uitleggen.

In mijn tabel heb ik een 2tal kolom waar de volgende waarde is staat "yes" of "no".

Als ik
Code:
SELECT aan_saturday_lunch,  aan_saturday_diner FROM aanmeldingen
Krijg ik netjes een lijst met yes en no.

Wat ik zou graag willen is, dat yes een getal/bedrag getoont word. Is dit wel mogelijk? Of moet ik mijn database anders bouwen?

Kleine database aanpassing.
Je kunt van de velden een bedrag maken (in plaats van yes/no).
Dan kan je met een SELECT de lijst weergeven met WHERE conditie "ongelijk aan nul" of "gelijk aan nul"

Dat is inderdaad een ding wat ik kan proberen, maar die yes en no, is een dropdown menu van een formulier.

Nu zat ik te denken aan een tabel te maken met yes en no, en daarbij de bedragen erachter.

Maar heb in hetzelfde formulier 3 keer yes en no, met verschillende bedragen.

Vandaar dat ik heel misschien dat ik iets kon doen met sql line. Maar dat gaat wellicht iets te ver voor sql.

Laatst bewerkt:
Als een wijziging in de html tot de mogelijkheden behoort... misschien dit in een <form>
Code:
<p>Wenst u een lunch op zaterdag?</p>
<select id="sel_saturday_lunch" name="sel_saturday_lunch">
   <option value="15.00">Ja, 15.00 Euro</option>
   <option value="0" selected>Nee</option>
</select>
<p>Wenst u een diner op zaterdag</p>
<select id="sel_saturday_diner" name="sel_saturday_diner">
   <option value="39.50">Ja, 39.50 Euro</option>
   <option value="0" selected>Nee</option>
</select>

Suc6. Have fun.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie, dit zal ik denk ik toch bij mijn toekomstige database gaan verwerken.

Haha, de lunch/diner prijs :d of de html :cool:
Suc6 met alles.

Ja eten zelf is ook erg belangrijk LOL. Maar ik maak gebruik van een wizard programma, die voor mijn de pagina's maak enzo.
Was even stoeien, maar is uit eindelijk gelukt. Nu worden de getallen opgeslagen in de Database. Maar het formulier heeft de tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan