tekst onzichtbaar in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
In Word 2000 heb ik een document met een familielogo en daarnaast mijn persoons- en adresgegevens. Een briefhoofd dus. Bij inladen is alleen het logo zichtbaar en bij klikken op de plaats waar de andere gegevens staan komt een gearceerde rechthoek waarin ik niets kan veranderen. Bij afdrukvoorbeeld is alles te lezen. Hoe krijg ik deze gegevens op de normale manier te zien en daarna te verwerken als brief. Mijn jaren eerder geschreven brieven laten ook die gegevens niet meer zien. Groet.

Ik heb het vermoeden dat de fout schuilt in kop en voettekst, en dan met name de kleur van de tekst, of de marges.
As het in eerdere brieven ook niet meer te lezen is, blijkt het dus een instelling te zijn van word zelf, die niet wordt meegenomen in een opgeslagen document.

Kun je eventueel een voorbeeld hiervan in de bijlage stoppen?

In the blind heb ik de persoonsgegevens verwijderd en daar wat "onzin" voor teruggeplaatst. Door telkenmale in afdrukvoorbeeld te kijken, kan ik het resultaat bewonderen.
Hopelijk kun je er iets mee. Het log is immer goed te zien
Groet

Bijlagen

Als ik bij 'Beeld' kies voor 'afdrukweergave' is alles te zien, kies ik daarintegen voor 'normaal' zie ik inderdaad ook niet het logo of de tekst. Nou heb als nromale instelling 'adrukweergave, dus het viel mij in eerste instantie niet op.

Ik werk met Office 2003.
Ik sluit mij geheel aan bij maestro12.
ALles zichtbaar.
Alleen in " webweergave" en " normaal" niet.

Met welke weergave maak je dit document?
Afdruk weergave is toch verreweg het makkelijkst?

Ik heb dit verkregen en mijn eigen gegevens ingevoerd. Bij beeld en vervolgens afdrukweergave krijg ik OOK geen tekst te zien; wel in afdrukvoorbeeld. Het zal niet bevreemden dat in de print ook alles te lezen valt. Hopelijk nog een oplossing! Ik zal navraag doen op welke wijze het "rechtse" gedeelte is vervaardigd. groet

Ga eens naar extra / opties / Tab "Weergave" en dan bij de kop "Opties voor afdruk weergave en web lay-out (menu beeld)"
Vinkje plaatsen bij "Tekeningen" .

Dat zou de oplossing moeten zijn.
Laat even weten aub.

Beste Paul-RT.
Helaas, maar waar. Het vinkje staat er al.

:evil: :( :confused:

Wat denk je van de optie, om Office te un-installen, de map geheel van je pc te verwijderen (dan zijn alle settings ook weg) en dan office opnieuw installeren?
Is in princiepe niet zo heel veel werk.
Daarna heb je weer een verse office, met verse juiste settings :)

Laatst bewerkt:
Je zou eerst nog kunnen proberen om het bestand normal.dot op te zoeken en deze te verwijderen (hierin zijn ook diverse instellingen opgenomen) na een herstart van Word wordt er een nieuwe 'standaard' normal.dot aangemaakt, als dat niet werkt zou ik ook een herinstallatie overwegen. Aan het bestand ligt het niet omdat bij zowel Paul-RT als bij mij alles gewoon zichtbaar is.

@maestro12: :thumb:
Nu je het noemt weet ik het weer.
Dit zou heel goed kunnen werken.
Ik wordt vergeetachtig :o

Mijn zoekmachine vindt "normal.dot" niet. Ook via verkenner in de desbetreffende mappen niets aangetroffen. Is het niet aanwezig zijn soms de boosdoener? Wellicht hebben jullie nog een idee voor dat ik de-installeer. Groet

1. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
2. Voer een van de volgende bewerkingen uit in het dialoogvenster Uitvoeren:
• Typ het volgende in het vak Openen: winword.exe /a en klik op uitvoeren.
Dit zou hetzelfde effect moeten hebben, de standaard instellingen van Word worden gebruikt. Kijk of het docje dan wel goed geopend wordt.

En je kan natuurlijk ook nog proberen om office te repareren.
Dit doe je door naar start->instellingen->configurtiescherm->instellingen->software en dan kiezen voor office/word 'wijzigen' je krijgt dan de mogelijkheid om office/word te herstellen.

Goeie morgen Meastrro 12.

Beide handelingen uitgevoerd. Na de laatste wijziging, waarbij de CD-rom noodzakelijk was de comp. opnieuw opgestart. Geen verandering in het document. Ook "normal.dot" daarna niet aangetroffen. Ik neem aan dat nu de-installeren overblijft? Moet ik daarna ook de mappen waarin Office bestanden staan verwijderen? Groet

Nog een laatste mogelijkheid die Microsoft biedt:

Ga als volgt te werk om de ondersteuningssjabloon te installeren:
1. Klik op Start en op Configuratiescherm.
2. Klik op Software.
3. Klik op Programma's wijzigen of verwijderen.
4. Klik in de lijst met Geïnstalleerde programma's op uw versie van Microsoft Office 2003 (klik bijvoorbeeld op Microsoft Office Professional Edition 2003) en klik op Wijzigen.
5. Klik op Onderdelen toevoegen of verwijderen en klik op Volgende.
6. Schakel onder Aangepaste installatie het selectievakje Geavanceerde aanpassing van toepassingen kiezen in en klik op Volgende.
7. In de lijst Kies installatieopties voor toepassingen en hulpprogramma's voert u deze stappen uit:
a. Vouw Microsoft Office Word uit.
b. Vouw Wizards en sjablonen uit.
c. Klik op het pictogram voor Meer sjablonen en macro’s en selecteer Alle onderdelen uitvoeren vanaf mijn computer.
8. Klik op Bijwerken om de ondersteuningssjabloon te installeren.

Een snelkoppeling naar de ondersteuningssjabloon maken
Ga als volgt te werk om een snelkoppeling naar de ondersteuningssjabloon te maken:
1. Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad, wijs Nieuw aan en klik op Snelkoppeling.
2. Klik in het dialoogvenster Snelkoppeling maken in het vak Geef de locatie van het item op en typ het volgende standaardpad: C:\Program Files\Microsoft Office\Office11\Winword.exe" /a "C:\Program Files\Microsoft Office\Office11\Macros\Support.dot

Opmerking Als u Word 2003 op een andere locatie hebt geïnstalleerd, wijzigt u het standaardpad dienovereenkomstig.
3. Klik op Volgende.
4. In het vak Geef deze snelkoppeling een naam typt u Ondersteuningssjabloon en klikt u op Voltooien.
Wanneer u dubbelklikt op de snelkoppeling, wordt Word in een standaardconfiguratie gestart. De ondersteuningssjabloon wordt geopend.

De naam van de algemene sjabloon Normal.dot wijzigen
Ga als volgt te werk om de naam van de algemene sjabloon Normal.dot te wijzigen:
1. Sluit alle Office-programma's af.
2. Dubbelklik op de snelkoppeling Ondersteuningssjabloon op het bureaublad.
3. Klik in de Ondersteuningssjabloon voor Word 2003 op Troubleshoot Utility.
4. Klik in het dialoogvenster Hulpprogramma voor probleemoplossing van Microsoft Word op Normal.dot Global Template in de lijst Selecteer een item en klik op Naam wijzigen.
5. Klik op OK wanneer het volgende bericht wordt weergegeven:
pad\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Templates\Normal.dot
Gekopieerd naar
pad\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Templates\11Normal.dot
Opmerking Het pad naar uw algemene sjabloon Normal.dot kan verschillen.
6. Klik op Sluiten om het dialoogvenster Hulpprogramma voor probleemoplossing van Microsoft Word te sluiten.
7. Klik in het menu Bestand op Afsluiten om Word af te sluiten.
8. Start Word op de gebruikelijke manier.

Voor de goede orde. Ik heb Microsoft Office 2000 professional (niet voor verkoop of oem-distributie) op de pc staan. Maakt dat enig verschil. Je spreekt namelijk over 2003. groet

Ik heb de gegevens (ietwat moeten aanpassen) voor het wijzigen van het ondersteuningssjabloon toegepast. Geen resultaat. Vervolgens alles gedeinstalleerd, gecleand en daarna office geinstalleerd. Hetzelfde probleem doet zich nog steeds voor. Rara hoe kan dat. Groet

Even stom idee, maar als je nu eens mijn vers opgeslagen document opent.
Ik heb dus geen problemen met je document, en is dus 100% zeker zonder die problemen opgeslagen.

Is het dan opgelost?

In Office 2000 bevindt Normal.dot zich op de volgende locatie:

C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Laatst bewerkt:
Het document was met Word 2003 gegroeid naar 103 Kb.
te groot voor het forum.
Hier een gezipte versie. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan