• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst op macroknoppen automatisch aanpassen aan naam tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schou
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Schou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
D.m.v. een macro laat ik de namen van de tabbladen automatisch aanpassen aan cel F3. Die wijzi

Ik wil echter ook de tekst op de grijze macroknoppen automatisch aanpassen als de naam van een tabblad verandert. Met de huidige macro veranderd de tekst soms toch weer naar de vorige tekst.
Wat doe ik fout?

Private Sub CommandButton4_Click()
' Geeft werkblad naam van cel F3
Dim WS As Worksheet
For Each WS In Worksheets
WS.Name = WS.Range("F3").Value
Next

'Tekst op button aanpassen aan tekst in cel
CommandButton4.Caption = Sheets(1).Range("f3")
ActiveWorkbook.Sheets(1).Activate

End Sub

Je geeft niet aan in welke sheet je CommandButton4 wilt aanpassen?

Maak er zoiets van

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
For Each sh In Sheets
    sh.Name = sh.[f3]
    sh.CommandButton1.Caption = "a"
Next sh
End Sub

Waarbij je natuurlijk alles naar eigen wensen mag aanpassen of even een voorbeeldbestandje plaatst.

Beste VenA,

Bedankt voor je reactie.

De naam van het tabblad wordt zo goed aangepast maar de tekst op de macroknop wordt niet aangepast aan de tekst in cel F3.

Ik wil voor elk tabblad een macroknop op elke tabblad plaatsen zodat ik vanuit elk tabblad een ander tabblad kan openen met een macroknop.
Als ik 20 tabbladen heb, heb ik per tabblad dus 20 (dezelfde) macroknoppen.
Ik heb een voorbeeldbestand met 2 (grijze) knoppen meegestuurd.

Als ik de naam van het tabblad wil aanpassen aan de waarde in cel F3 wil ik ook de tekst op de macroknop automatisch aangepast hebben. Met jouw VBA code kan dat dus voor 1 macroknop. Ik moet dan wel de macroknop aanklikken voordat de tekst op de macroknop wijzigt. Hoe kan ik de 20 macroknoppen in 1 keer automatisch in alle tabbladen aanpassen?

Ik hoop dat je mijn probleem kunt oplossen.

VG

Adam

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan