Tekst pagina weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Goede dag

sinds kort ( hoop ik ) worden er op een paar pagina's van mijn site de tekst niet meer weergegeven, ja klikt gek maar het is echt zo.

Het gaat om http://wlvdmeer-montage.nl

en om de pagina's
* materiaal(gebr)
* sitemap
* gezocht

Ben er inmiddels achtergekomen dat de tekst in FF en opera niet worden weergegeven en
in IE en google grome wel

hoop dat iemand mijn kan helpen

Laatst bewerkt:
Goedendag,

Heb net even een kijkje genomen. Klopt het dat de gehele website is opgebouwd uit losse html pagina's en er geen gebruik van een CMS systeem word gemaakt.

Als dit het geval is dan ligt het antwoord denk ik dat de menu's per pagina verschillen. Als ik op materiaal klik dan zie ik wel de link "gezocht", maar niet de link sitemap. De link naar de sitemap zit dan weer op de overige pagina's (scherming tot hekwerken) . Dit is trouwens in alle browsers het zelfde bij mij. Gekeken in Firefox, Chrome, IE 32x, IE 64x.

Ik zie dat je de menu's gewijzigd hebt en dat deze buiten het kader vallen. Het is ook niet zo handig om allemaal verschillende DIV's te gebruiken voor een menutje.

Betere manier om een menutje op te bouwen:
HTML:
<ul>
<li><a href='link.html'>menu item</li>
</ul>

Dit is hoe de link van gezocht eruit ziet. (zie onderstaande html) Zoals je ziet staat hij bij een DIV ID sitemap. Niet om je te beledigen, maar naar mijn mening is er geen goede codeer techniek gebruikt voor het coderen van je pagina en is alles onoverzichtelijk. Is dit misschien met een generator gemaakt of iets dergelijks? :)

Je moet ook nooit zoveel id's gebruiken op een pagina. Dit is nergens voor nodig.

HTML:
<div id="sitemap"><a href="gezocht.html" title="w.l.v.d.meer gezochte materialen"><strong>Gezocht</strong></a></div>

Laatst bewerkt:
Ja ok

Ik moet nog het en en ander aanpasen met de links

Maar om terug te komen op mijn vraag, het gaat mijn niet om de links zelf maar om de tekst die in bijv
pagina materiaal(gebr) staat die wordt niet in alle browser weergegeven, alleen de koptekst die wel

De pagina is gewoon niet helemaal juist gecodeerd en niet de juiste tags gebruikt voor die bepaalde functionaliteit. Ik kan wel de hele website opnieuw schrijven maar dat is niet de bedoeling denk ik :P

Maar het klopt dat je alles handmatig aanpast? Ben je de web designer van het bedrijf of de eigenaar?

Laatst bewerkt:
Hoi Willem,
Op de pagina materiaal.html is het weer een {position: absolute;} van de div #infomateriaal die je de das om doet.
Absoluut geplaatste elementen tellen niet mee voor de hoogteberekening (tenzij met speciale maatregelen).
De hoogte van de #content eindigt daardoor bij het laatste niet-absolute element in de content, dat is de #paginakop.

Dus: die {position: absolute;} weghalen en de info komt er weer! :)

• Tip: nooit een {position: absolute;} gebruiken als het niet persé nodig is.
    En meestal is het helemaal niet nodig.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
@killer4all2: Het kan zijn dat de paginastructuur niet helemaal jofel in elkaar zit, maar een totale herbouw biedt op korte termijn geen oplossing: het is wel een draaiende bedrijfs-site die nu moet werken. ;)

Laatst bewerkt:
ok ccs hunter
wat je zegt

ik heb deze site gebouwt toen ik 0,0 kennis van css had ,dus beetje voor beetje is hij zo gemaakt.
ja,mischien is nog een keer opnieuw beginnen met de kennis die ik nu heb beter , maar ik wil deze website nu niet
van het internet.

Maar even terug op de vraag

Ik heb de positie absolute bij het #infomateriaal weggehaalt en inderdaad nu is het goed(en ik begrijp het ook)

Maar bij de pagina sitemap staat de tekst in <div info en die wordt ook niet meer weergeven
maar in de andere pagina's wordt dezelfde div info gebruikt en daar gaat het wel goed.

ik hoop dat je het snapt

Hoi Willem,
Ja, ik had alleen bij materiaal gekeken.

Even kijken bij de sitemap ...

... aha, daar hebben alle <div>'s binnen de <div id="info"> ook een absolute positie.
Dus uit het hele rijtje #shome, #sscherming, #sbeluchting ... t/m #sit moet steeds de abs. positie weggehaald worden.

Maar je kunt het ook sneller doen:
  1. Je wist het hele rijtje #shome t/m #sit (dus inclusief alles wat er in staat).
  2. Daarvoor zet je dit in de plaats:
Code:
#info div { margin: 15px; }
#info #shome {margin-left: 0;}
Klaar! :)

Toelichting:
De opmaak van al die div's is toch hetzelfde, dus hoeft niet steeds per div herhaald te worden: je pakt gewoon alle div's die binnen de #info zitten tegelijk. Het meeste er in was ook overbodig.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ja super

alleen de style

snap ik nog niet hellemaal , ik ga er eens rustig over nadenken en een beetje proberen.

want zoals je inmiddels wel gemerkt heb ik wil het echt begrijpen ,want dom weg iets kopieren en plakken
is wel makkelijk maar je komt er niet verder mee.

mvg

willem

betekent:
"Elke <div>-tag die binnen de <div id="info"> zit, krijgt de opgegeven stijl".

De { margin: 15px; } is de verkorte notatie voor:
Code:
[FONT=Courier New][SIZE=2][COLOR="#B22222"]#info div {
   margin-top: 15px;
   margin-right: 15px;
   margin-bottom: 15px;
   margin-left: 15px;
   }[/COLOR][/SIZE][/FONT]

De margin-left is de afstand vanaf de linkerkant, zodat alle div's een stukje naar rechts beginnen.
De margin-right is de afstand aan de rechterkant, maar dat is hier niet van toepassing en de 15px kan geen kwaad.
De margin-top en de margin-bottom zorgen voor wat verticale afstand tussen de <div's>.
  • Hierbij is het zo, dat de margin-bottom van een <div> en de margin-top van de volgende <div> automatisch samenvallen, zodat daar geen dubbele afstand tussen komt. Deze "collapsing margins" (samenvallende margins) gelden alleen voor verticaal.
  • Dat werkt trouwens ook bij een ongelijke margin-bottom en margin-top van twee elementen na elkaar: dan wordt de grootste van de twee aangehouden.

Dan hebben we nog de:
Dat is de Home-link van het overzichtje. Die wijkt af van de andere, want die moet aan de linkerkant niet inspringen. En deze krijgt dus alleen voor z'n afwijking de margin-left op nul. De andere margins blijven voor de Home-link gewoon gelden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ja hellemaal duidelijk

Ga eens rustig wat uitproberen ,denk dat er in mijn site
nog wel het een en het ander op deze manier kan worden
aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan