SvU
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 26 jan 2007
Ik wist even geen betere titel voor deze topic, mijn excuses.
Ik heb een formuliervalidatiescript, en dat werkt perfect. Het gedeelte waar het om gaat is de volgende:
Maar nu plaatst het script de tekst 'Vul in' in het formulierveld, maar dat wil ik niet meer. Ik wil nu dat hij het in de derde kolom van m'n tabel plaatst en de tekst rood wordt (dus na Voornaam: & TextField), maar ik kan op internet niet vinden hoe.
In navolging daarop, moet ik ook dit script daarop aanpassen.
Maar dan iets anders. Hiermee maak ik het veld waar 'Vul in' in staat leeg, onFocus. Nu wil ik echter een onkeyup, waardoor in die derde kolom 'Vul in' weg wordt gehaald, omdat er dan iets in veld X staat.
Even ter verduidelijking in pseudo:
<submit>
[voornaam.nietingevuld > 3ekolom.setText = "Vul in."]
(...)
[voornaam.onkeyup > 3ekolom.maakLeeg]
<submit>
Heeft iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Ik heb een formuliervalidatiescript, en dat werkt perfect. Het gedeelte waar het om gaat is de volgende:
PHP:
function checkform ( form )
{
if (form.voornaam.value == "") {
form.voornaam.value="Vul in";
}
Maar nu plaatst het script de tekst 'Vul in' in het formulierveld, maar dat wil ik niet meer. Ik wil nu dat hij het in de derde kolom van m'n tabel plaatst en de tekst rood wordt (dus na Voornaam: & TextField), maar ik kan op internet niet vinden hoe.
In navolging daarop, moet ik ook dit script daarop aanpassen.
PHP:
function maakLeeg(id)
{
if (document.getElementById(id).value=="Vul in")
document.getElementById(id).value = "";
}
Maar dan iets anders. Hiermee maak ik het veld waar 'Vul in' in staat leeg, onFocus. Nu wil ik echter een onkeyup, waardoor in die derde kolom 'Vul in' weg wordt gehaald, omdat er dan iets in veld X staat.
Even ter verduidelijking in pseudo:
<submit>
[voornaam.nietingevuld > 3ekolom.setText = "Vul in."]
(...)
[voornaam.onkeyup > 3ekolom.maakLeeg]
<submit>
Heeft iemand enig idee?
Alvast bedankt!