Tekst plakken in Word 2003 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonnie Albers

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo,

Ik heb een problem met het kopieren van tekst vanaf internet naar Word. Ik selecteer een tekst vanaf een internet pagina. Vervolgens kopieer ik deze met de rechtermuisknop. Vervolgens wil ik in word deze tekst plakken. Dit lukt niet.
Ik gebruik Mozilla firefox als browser.

Probeer het eens zo:

1 Tekst selecteren op webpagina en toetscombi Ctrl-C
2 Ga naar Worddocument en Ctrl-V

Vermoedelijk open/start je Word pas later op.
Office heeft een eigen 'Klembord' dat pas werkt als een office applicatie al geopend is.

Hoi,

Mooie redenering Withaar, maar kloppen doet'ie niet ...
Je had het zelf even kunnen controleren door iets van een site te kopiëren, hierna pas één van de MsOffice-programma's te starten en te plakken (op welke manier dan ook) ..... et voilá!

En nu maar wachten op de vraagsteller.

Grts

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties maar.....

Ctrl-C en Crtl-V werkt niet. En helaas Word staat gewoon open dus daar ligt het ook niet aan. Kan het er mee te maken hebben dat ik Mozilla Firefox gebruik ?

groeten
Tonnie

Hoi,

Mooie redenering Withaar, maar kloppen doet'ie niet ...
Je had het zelf even kunnen controleren door iets van een site te kopiëren, hierna pas één van de MsOffice-programma's te starten en te plakken (op welke manier dan ook) ..... et voilá!

En nu maar wachten op de vraagsteller.

Grts

Ik gebruik zelf Opera, en heb vaak het zelfde 'probleem' (spreek dus uit ervaring).
Dat het ook niet werkt als Word niet al open staat.. tja dan weet ik het ook niet.

Oorzaak en voorgestelde 'oplossing' hebben dus niet met elkaar te maken.

Laatst bewerkt:
Kan dus aan twee dingen liggen: of het kopieren van webinhoud naar het klembord lukt niet, of het plakken in Word gaat niet.

Eerst eens kijken of selectie daadwerkelijk naar het klembord van Windows word gekopieerd:
Selecteer weer een deel van de webpagina en geef de kopieeropdracht.
Ga naar Start > Uitvoeren en typ hier clipbrd in; de klembordviewer van windows wordt nu gestart.
Hier kan je controleren of je selectie daadwerkelijk op het klembord staat.

Zo ja, kijk dan of het lukt om in Word te plakken met:
menu: Bewerken > Plakken speciaal... ; en hier kiezen voor: "niet opgemaakte tekst"

Dit is een tip waar ik mee verder kan. als ik vanuit de webpagina kopieer en kijk op het klembord staat er de tekst:
"Plakboeken kan de gegevens niet in de huidige bestandsindeling weergeven of er is onvoldoende geheugen voor de weergave. Sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw.

Probleem zit niet in word want als ik van het ene Word document selecteer en kopieer en vervolgens plak in een nieuw document is er geen probleem en komt de tekst ook op het klembord te staan. Ik moet dus niet zoeken in Word maar waar dan ?

Probleem is opgelost.
Ik heb Avant browser geinstalleerd. Internet explorer lukte niet. Met dit programma kan ik wel teksten van internet kopieren en plakken in word.
Bedankt voor het meedenken.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan