@ecross:
Wat vind je ervan?
@Goeroeboeroe <offtopic>:
Eh, neu: behalve deze
http://home.tiscali.nl/developerscorner/ heb ik geen index. Nattigheid 1 is, dat ik na een fenomenale crash (Windows, u weet wel) m'n inlogcode voor die site ben kwijtgeraakt, en ik er nog altijd eens achteraan moet bij tiscali.

Nattigheid 2 is, dat ik er daar en op m'n nieuwe eigen site best veel achter heb hangen, maar dat is nogal rijp en groen. Bij tiscali zit bv. een directory
http://home.tiscali.nl/developerscorner/css-discuss/, waar ik van alles en nog wat in heb zitten uit de tijd dat ik in dat e-mail forum actief was. Voor een aantal voorbeelden heb ik daarbij <base href="..."> gebruikt om snel een suggestie/testpagina te kunnen geven. Als er iets op de oorspronkelijke site is veranderd (en na een paar jaar is dat al snel het geval), werkt het niet meer. Moet ik nog altijd eens saneren.

Dat houdt verband met nattigheid 3: de voorbeeldjes zijn vaak zonder inleiding/context niet goed te vatten, en ik wil ze nog eens netjes ombouwen tot meer universele dingen met kop & staart (en ook ontdoen van flarden van sites die er weinig mee te maken hebben, ook voor de privacy daarvan). Dan kan ik ze ook beter rubriceren.
En dan natuurlijk nattigheid 4: in mijn arrogantie denk ik dat een aantal oplossingen/tips/artikeltjes ook internationaal van belang kunnen zijn *). D.w.z.: voertaal EN ipv NL. De meeste pagina's moet ik nog tweetalig maken (cq uit EN terugvertalen naar NL, want in het webwezen denk ik vnl. in het EN). Maar de helpmij-voorbeelden moet ik juist weer naar EN omzetten.
Nattigheid 5: ik wil alles tot een mooie liquid layout omvormen.
En alles resulteert in nattigheid 6: ik ga nat op tijd-tekort.
Zo, dat was nog eens een lange offtopic. Hopen dat de mods niet op het woord offtopic google'en!

Maar mijn
voorbeeldje had ik al gegeven. Is dat wat je bedoelt, ecross?
Met groeten van
CSShunter
*) Van het universele transparante "
Liquid round corners" model zwerven er maar weinig op internet rond. Alleen Roger Johansson van
456bereastreet had
hetzelfde een tijdje eerder bedacht en er was een artikel over in
A List Apart (maar dat wist ik toen niet); en tot mijn blijdschap trof ik deze methode ook aan in
css-voorbeelden.nl!
Er zijn nog een paar epigonen, maar verreweg de meeste tutorials over ronde hoekjes gaan wel ergens mank (òf geen transparantie mogelijk, òf geen flexibiliteit, òf loeigrote afbeeldingen, òf niet zonder javascript, enz.). Ik ben eens begonnen met een overzicht van wat wel/niet werkt, met screenshots van uitgevoerde testen, maar dat is niet verder gekomen dan het
beginstadium.