• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst samenvoegen en sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Ik ben opzoek naar een formule die een aantal cellen samenvoegt en sorteert.

In het voorbeeldbestand heb in kolom U en V een formule staan die de cellen samenvoegt alleen wil de uitkomst sorteren (1, 2, 3, etc)

Mvg
Kasper

Bijlagen

Een oplossing die alleen in Excel 365 werkt:
Code:
=TEKST.COMBINEREN(", ";WAAR;SORTEREN(UNIEK(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(FILTER($A5:$S5;REST(KOLOM($A5:$S5)-1;4)=0);Blad2!$B:$C;2;0);""));;;WAAR))
Voor kolom V moet je dan KOLOM(...)-1 veranderen in KOLOM(...)-3.

Maar als de oplossing, met enkele van de nieuwe functies in Excel365, al zo ingewikkeld is... dan wordt deze alleen maar complexer in lagere versies van Excel. Het wordt iets met hulpkolommen en matrixfuncties gok ik dan.

Dus hoop voor nu even dat je Excel365 gebruikt.

Thanks. Ik gebruik Excel365 alleen krijg ik de melding dat de functie sorteren ongeldig is.
Hoe kan ik dit oplossen?

Bijlagen

Ok, Dan moet ik wachten totdat mijn werkgever een update gaat uitvoeren.
Helaas. Maar alvast bedankt.

Ik zal nog eens kijken of ik het zonder SORTEREN gedaan krijg. De andere functies zijn wel beschikbaar zoals TEKST.COMBINEREN, FILTER en UNIEK?

Heb alleen de functie TEKST.COMBINEREN
Ik kan wel de functie XML.FILTEREN vinden

Onderstaande formule staat in de excel sheet die je hebt toegevoegd.

Code:
=TEKST.COMBINEREN(", ";WAAR;_xlfn._xlws.SORT(_xlfn.UNIQUE(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(_xlfn._xlws.FILTER($A5:$S5;REST(KOLOM($A5:$S5)-1;4)=0);Blad2!$B:$C;2;0);""));;;WAAR))

Ok. Nog niet beschikbaar dus.

In bijlage een oplossing met enkele hulpkolommen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan