Tekst samenvoegen in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie65

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2014
Berichten
10
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Geboorte(achter)naam:   
Voorletters:

0 Man
0 Vrouw

PARTNER GEGEVENS
Naam partner:
Voorletters:

Naamgebruik cliënt
0 Eigen naam
0 Partnernaam-Eigen naam
0 Eigen naam-Partnernaam

Tenaamstelling moet dan afhankelijk van de keuze bij Man Vrouw en Naamgebruik worden:
1. keuze is man; eigen naam --> de heer <voorletters> <Geboorte(achter)naam>
2. keuze is vrouw; eigen naam --> mevrouw <voorletters> <Geboorte(achter)naam>
3. keuze is vrouw; partnernaam-eigen naam --> mevrouw <voorletters> <naam partner> - <Geboorte(achter)naam>
4. keuze is vrouw; eigen naam - partnernaam --> mevrouw <voorletters> <Geboorte(achter)naam> - <naam partner>
 
Ik vermoed, gezien de titel, dat het om een samenvoeging met een gegevensbestand gaat, en dat daarbij in één rij alle velden staan. En dat je dus worstelt met de aanhef, die niet in het bronbestand zit. Wat overigens een oplossing is natuurlijk, een apart veld gebruiken voor de tenaamstelling. Maar je kunt dat ook simpel in Word oplossen met een <Als .. Dan Anders> veld. Je maakt dan een vergelijking op het veld Geslacht en als dat "Man" is krijgt het veld <Dan> de tekst "de heer" en het veld <Anders> de tekst "mevrouw". Of andersom natuurlijk, het maakt niet uit of je een vergelijking maakt op man of vrouw; de Dan en Anders tekst wisselt dan, verder niks.
 
Ik vermoed, gezien de titel, dat het om een samenvoeging met een gegevensbestand gaat, en dat daarbij in één rij alle velden staan. En dat je dus worstelt met de aanhef, die niet in het bronbestand zit. Wat overigens een oplossing is natuurlijk, een apart veld gebruiken voor de tenaamstelling. Maar je kunt dat ook simpel in Word oplossen met een <Als .. Dan Anders> veld. Je maakt dan een vergelijking op het veld Geslacht en als dat "Man" is krijgt het veld <Dan> de tekst "de heer" en het veld <Anders> de tekst "mevrouw". Of andersom natuurlijk, het maakt niet uit of je een vergelijking maakt op man of vrouw; de Dan en Anders tekst wisselt dan, verder niks.

Hallo Michel.

Nee het zijn geen twee bestanden. In een word document worden in een aantal kolommen deze gegevens gevraagd.
Middels aankruishokjes wordt gevraagd man of vrouw en het naamgebruik. Deze velden wil ik dan graag samenvoegen tot tenaamstelling.
dank voor het meedenken
 
Zou je geen complete berichten willen quooten als dat niet nodig is (en dat is het zelden...)? Je kunt gewoon een antwoord typen in het tekstvak Snel reageren als je wilt reageren.
Wat je reactie betreft: ik heb het nergens over 2 bestanden gehad, maar ik vermoed dat je daarmee bedoelt dat je geen samenvoeging gebruikt en dus alles vanuit één document wilt doen? In dat geval: post het document er eens bij, dat kijkt een stuk makkelijker en dan heb je sneller een oplossing :).
 
Sorry voor het quoten, was niet eens de bedoeling.
Bijgesloten het voorbeeld document. De invul velden werken natuurlijk alleen als er is gekozen voor beveiligen en dan keuze formulieren invullen. Nu voor jou de beveiliging verwijderd. Dit kan je er dan wel zelf opzetten neem ik aan.
 

Bijlagen

  • Digitaal invulformulier.doc
    57,5 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Zou erg geholpen zijn bij een antwoord. Ik weet nl. wel dat het in Excel kan maar kan het ook in Word?
 
Excel is niet te vergelijken met Word, al was het maar omdat Word geen Celvalidatie kent. En als je het vraagstuk in Access zou willen oplossen, dan wordt dat nog veel makkelijker en beter dan in Excel. Kortom: van de beschikbare programma's om dit te verwezenlijken heb je veruit de slechtste gekozen :). Zeg maar dat je soep probeert te eten met een vork... Ik zou het ook niet eens proberen op deze manier, maar een formulier maken, waarin je nog enigszins afhankelijkheden kunt bouwen. Dan kun je met DocVariables en/of Bladwijzers wel het e.e.a. op de juiste plek krijgen.
 
En hoe doe ik dat met docvariables en bladwijzers. Kun je mij dat voordoen in het voorbeeld doc.
 
In het voorbeeldje van jou zit nog geen formulier, en ik heb geen tijd om dat voor je te maken :). Maar ik heb een eigen voorbeeldje gemaakt, waarin een formulier zit (+ een eigen werkbalkje). De sjabloon start met 2 foutmeldingen die te maken hebben met de ingebouwde werkbalk, die ik uit een ander project heb gehaald, dus die is niet helemaal jofel. Maar het tabje werkt verder wel. Op het tabblad <Formulier> staat een knop <Formulier> en die opent het formulier met de ingelezen gegevens. Als je die wijzigt, worden de wijzigingen in het document weggeschreven. En dat is waar jij naar moet kijken :).
 

Bijlagen

  • Test Sjabloon Docvariables.zip
    84 KB · Weergaven: 225
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan