tekst samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo01

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
hi, in een rapport wil ik variabelen samenvoegen. Wat ik wil is naam, adres, postcode, plaats in een rapport achter elkaar "plakken". Naam en adres zijn in de query al samen gevoegd (Trim(straat + nummer + toevoeging). Ik heb al Trim over trim geprobeerd, maar dat wordt niet goed gekeurd. Ik wil er dus als het ware 1 zin van maken, ongeacht hoe lang de naam is of de straat. Hoop dat ik het duidelijk verwoord hebt. Voorbeeldje:

Wel:

naam: Pietje puk, adres: Dorpstraat 1, 1234AA, Ede
naam: Jan met de hele lange achternaam, adres: Dit is een hele lange straatnaam 1-C, 4321ZZ Groningen

Niet:
naam: Pietje puk , adres: Dorpstraat 1 1234AA, Ede, enz
naam: Jan met de hele lange achternaam, adres: Dit is een hele lange straatnaam 1-C

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr.

Trim doet in zo'n opbouw niks, want kijkt alleen naar begin- en eindspaties. Alles met een + aan elkaar knopen is ook een slecht idee; koppel gegevens bij voorkeur met &. Gebruik + alleen als je lege velden wilt uitsluiten.

Thanks Octafish. Ik gebruik inderdaad ook & voor gevulde velden en + daar waar het leeg kan zijn (bv huisnummer toevoeging).

Wat is dan je probleem? Want ik zie in de twee voorbeeldjes ook maar weinig verschil, hooguit een komma achter het adres.

Heb het al opgelost. Probleem was dat ik er niet aan gedacht had alle velden samen in 1 trim te stoppen zodat het 1 uitvoerveld zou worden. Probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan