• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst.samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floris1983

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2020
Berichten
21
Goedenavond,

Middels de formule tekst.samenvoegen wil ik graag de gegevens uit twee cellen samenvoegen. Op zich werkt dit, alleen worden helaas de eerste 2 nullen weggehaald in de reeks, deze zijn belangrijk voor het sorteren in een tabel. Een en ander gaat om een lijst met drie categorieën: BA, DE en NO gevolgd door 4 getallen.

Voorbeeld:

CelA1 CelA2 CelA3
BA 0012 =tekst.samenvoegen(A1;".";A2)

De uitkomst is dan niet BA.0012 maar BA.12

Is hier een oplossing voor te verzinnen, of zie ik iets over het hoofd? Het is namelijk van belang voor het sorteren in een tabel met om en nabij de 1000 rijen.

Alvast bedankt!
 
Dit is mogelijk:

=TEKST.SAMENVOEGEN((A1);".";TEKST(A2; "000000"))

Waarbij de nullen in de formule het maximale aantal cijfers in een getal zijn. Dus het kunnen er ook 4 of 32 zijn...
 
Wow dat is snel, hartstikke bedankt! Was zelf aan het proberen met onder andere absoluut, kwam er maar niet uit.
 
Tekst.samenvoegen is echt een overbodig instrument hierin.

Code:
=A1&TEKST(A2;".000000")
 
Inderdaad. Ik had voortgeborduurd op de formule van TS zonder verder te kijken. Makkelijker zo.
 
Bedankt! Beide manieren werken en ik ben geholpen!

Ik zet de vraag op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan