tekst scrollbar/html

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik zou in iweb een tekst willen plaatsen in een tekstvak met een scrollbar. Het liefste zou ik een scrollbar willen plaatsen met een grijze of zwarte schuifregelaar Wie kan mij helpen aan de html hiervoor.
Vast dank!

Textvak:

HTML:
<textarea>
Hier je inhoud
</textarea>

Het kleuren van de scrollbalken werkt alleen in IE en is dus af te raden. Je zou eventueel met javascript en afbeeldingen een scrollbar kunnen maken.

Scrollbar

Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ik moet denk ik duidelijker zijn:
Ik heb een tekst die te lang is om in een bepaalde ruimte te plaatsen. Ik zoek daarom een mogelijkheid om te scrollen en mijn tekst in dit kader te plaatsen met de mogelijkheid om ook naar beneden te gaan. Hier zoek ik een html code voor die ik kan gebruiken in mijn iweb-opzet.
Graag hulp.

Geen idee wat je iweb-opzet is, maar als je het niet over een pure text-area hebt kan je gebruik maken van een division en wat css:
HTML:
<div style="height: 300px; overflow: auto; padding: 5px; border: 1px solid #000000;">
hier je gewone html die in het scrollende vak moet passen
</div>
met betrekking tot de opmaak van je scrollbar geldt nog steeds wat Eric zei..

scrollbar aanpassen?

Dankjewel. Dit is precies wat ik bedoel.
Is het ook mogelijk de uitvoering aan te passen?
Ik zou graag geen omlijning willen en de grote blauwe tube past ook niet zo in de opzet van mn webpagina. Is het bv mogelijk deze in het zwart, grijs of wit te laten verschijnen?

HTML:
<div style="height: 300px; overflow: auto; padding: 5px;">
hier je gewone html die in het scrollende vak moet passen
</div>

Je kunt eenvoudig weg het border element weghalen uit de stijl declaratie.

Wat je met een blauwe tube bedoelt is mij een raadsel.

blauwe tube

Dank.
met blauwe tube bedoel ik het ding waar ik mee scroll. Heb je daar evt. oplossingen voor?
Groet!

Het kleuren van de scrollbalken werkt alleen in IE en is dus af te raden. Je zou eventueel met javascript en afbeeldingen een scrollbar kunnen maken.

Maar ook javascriptscrollbalken zijn af te raden, onder andere ikzelf zou dan niet langer eenvoudig kunnen scrollen bvb..
De reden waarom scrollbars niet zomaar instelbaar in html/css is omdat dit iets is wat geen onderdeel van de webpagina is, maar door de browser geplaatst wordt. In FireFox kan je bvb die kleuren wel in je eigen browser aanpassen, maar dan is dat zo voor alle sites die jij bezoekt, en niet voor de andere bezoekers ervan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan