• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst Selectievakje blijft 'plakken'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nelis1

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2017
Goedemorgen,

een tijdje geleden ben ik ontzettend geholpen met bijgevoegde file en onderstaande code, toch gebeurt er nu iets onverwachts en dit is storend.
De Ja en de Nee tekst verandert niet altijd mee als het selectievakje wordt in-uitgeschakeld.

de vraag is dan ook hoe kan dit en is het mogelijk om dit te "forceren"door het aanpassen van de onderstaande code?
Bekijk bijlage __ietsje anders (5).xlsb

Code:
Sub M_check_001()
    With DropDowns(1)
       CheckBoxes(1).Characters.Text = IIf(CheckBoxes(1) - 1, Choose(.Value, "Nee", "No", "Nein"), Choose(.Value, "Ja", "Yes", "Ja"))
    End With
End Sub

Werkt hier zonder probleem.
Hoe is dat na te spelen in het voorbeeld document?
Als je van Duits naar Nederlands of andersom gaat lijkt er uiteraard niets te veranderen als deze Ja moet worden.
En er moet uiteraard een taal geselecteerd zijn.

Laatst bewerkt:
Werk hier ook
Dit komt omdat er zowel in Nederlands als Duits ja staat dus zie je geen verandering denk ik dan

Het gaat bij mij alleen fout op moment dat er in de dropdown nog geen waarde is geselecteerd. de tekst verdwijnt dan en er blijft alleen een selectiebox over.

als dat je probleem is kun je dat oplossen door de code voor workbook_open aan te passen en ook een listindex aan te wijzen voor de dropdown form control
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    With Blad1.DropDowns(1)
        .List = Array("Nederlands", "Engels", "Duits")
        .ListIndex = 1
    End With
End Sub

Edit: ander mogelijk "probleem"
je code M_check_001 staat in de event-module van Blad1 (Form) het kan zijn dat als in je orginele sheets ook andere event code actief is dat deze de uitvoering van deze macro belemmert.

Probeer de macro M_check_001 eens in een gewone module (bijv Module1) te zetten.

Laatst bewerkt:
dank jullie wel voor de feedback. Er staan acht van deze selectievakjes in mijn formulier en een paar werken naar behoren en een paar hebben een eigen leven gekregen.
gezien de laatste opmerking denk ik dat ik ergens iets veroorzaakt heb waar ik geen weet van heb, dus ik ga deze knoppen vervangen voor ja - nee opties ipv één selectievakje.

allemaal bedankt !

Plaats dan het bestand met die acht selectievakjes en de bijhorende code die is geschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan