tekst stapsgewijs laten verschijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Beste mensen,
Ik ken NIETS van powerpoint en word verondersteld tegen volgende maand een presentatie te geven.
Ik wil natuurlijk iet afgaan dus wil het wel wat netjes hebben
Het gaat om een presentatie ivm rugproblematiek (zit dus helemaal niet in de computerbranche ook...)
Nu wil ik graag de anatomie van een wervel uitleggen maar ik wil de verschillende onderdelen (benamingen) niet allemaal ineens tonen..., dus stap voor stap elke naam (nadat ik op bvb een pijltjestoets gedrukt heb)
Hoe ga ik te werk??

Merci
JP

sorry maar ik heb geen powerpoint op mijn computer staan maar ik heb er wel ooit mee gewerkt dus als het niet klopt sorry

volgens mij moet je alle tekst typen en dan een gedeelte selecteren en rechtermuisknop als het goed is moet er in het rijtje iets van animaties staan

ik hoop dat dit gewerkt heeft en zo niet dan sorry ik kan je niet helpen

JP,

Welke versie van PowerPoint?

Is het de bedoeling dat je op een foto, die je ingevoegd hebt, de plaats aanwijst van een bepaald deel van de rug en waarvan dan de overeenkomende tekst moet verschijnen?

Of is er géén foto en enkel tekst die moet verschijnen bij muisklik?

Ik heb een voorbeeldje gemaakt in PP 2010 dat je kunt downloaden op onderstaande link:
http://dl.dropbox.com/u/22192280/Voorbeeld_Tekst_stapgewijze_laten_verschijnen.zip

Dia 1 = enkel tekst die verschijnt bij muisklik
Dia 2 = afbeelding met een actieknopje. Als je op het witte bolletje klikt verschijnt de tekst. Het witte bolletje kan je ook op de specifieke plaats op de foto zetten.
Je kunt ook een animatie uitwerken om bv. de specifieke plaats te laten omcirkelen

Altijd bereid om je verder te helpen.

Groetjes,
Astra

hey Likerk...
merci voor je voorbeeld...
erg knappe achtergrond trouwens... ben al direct jaloers!!
ik heb intussen het probleem opgelost gekregen door een vriendin van mijn dochter...
Blijkbaar zaten alle "keuzeitems" binnen eenzelfde "Blok"
het blok laten verschijnen was geen probleem, de items darentegen, een voor een, wel.
Ik heb ze dan ook allemaal afzonderlijk aangemaakt en dan lukte het wel

Het is lastig een ppt uit te werken die er wat goed uitziet als je er geen bal van kent... dus... ik vrees dat ik uiteindelijk zoveel vragen zal hebben dat het niet meer leuk zal zijn..
een "platte" presentatie maken gaat al vrij snel maar al de extraatjes... en zeggen dat het waarschijnlijk ook wel de eneige presentatie zal worden die ik ooit moet maken...pfff

Wil dus graag op je voorstel ingaan om hulp te vragen maar vrees dat het via deze weg wel erg omslachtig en misschien wel belachelijk zal worden..

JP

nog iets
wat er op de 2de dia moet gebeuren is me niet echt duidelijk...; ik zie alleen een tekening van een mens in profiel en 2 puntjes... ik zie de tekst of de rode cirkel niet...

(werk hier wel met versie 2003... thuis met 2010)

In het tweede plaatje moet je op de witte bolletjes klikken met je muis. dan pas verschijnt de tekst

Hallo JP,

Je kunt die achtergrond gratis downloaden via PowerPoint:
Bestand > Nieuw > Dia's met ontwerpen
Open de map Gezondheidszorg en klik op de ontwerpsjabloon "Medisch" of je kunt ook een onderwerp intikken in het zoekvak "Sjablonen zoeken in Office.com"
Klik op Download, et voilà je hebt die mooie achtergrond ;)

Je kunt me altijd mailen (profiel) maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n goed idee want als ik je een antwoord moet schuldig blijven heb je hier veel meer kans dat iemand je wèl kan verder helpen. Trouwens, het forum is er toch om vragen te stellen. En daarbij kan iedereen, ook ik, er iets van leren :)

Dus JP, shoot! :D

Groetjes,
Astra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan