• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xamirz

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Met onderstaande formule kan ik in range B11 t/m B20 tellen hoe vaak een woord voor komt. Het probleem is dat in de formule geen lege cellen in B morgen voorkomen.
Nu wil ik toch graag de lege cellen ook meenemen ivm met wisselende range...

Het gaat om:

=SOM(ALS(INTERVAL(VERGELIJKEN(B11:B20;B11:B20;0);VERGELIJKEN(B11:B20;B11:B20;0))>0;1))

Wie kan me helpen?.....

Naar mijn bescheiden(!) mening geeft die formule het aantal unieke waarden in de reeks en niet hoe vaak een bepaald woord voorkomt.
Maar dan nu hier de formule:
Code:
{=SOM(ALS($B$11:$B$20<>"";1/AANTAL.ALS($B$11:$B$20;$B$11:$B$20)))}

Wel ingeven als Matrixformule (Ctrl-Shift-Enter)

Cobbe

Laatst bewerkt:
Naar mijn bescheiden(!) mening geeft die formule het aantal unieke waarden in de reeks en niet hoe vaak een bepaald woord voorkomt.

Cobbe
Beste Cobbe,

Je hebt gelijk hoor. Het telt indd de unieke waarde. Daar gaat het ook om. Alleen als er een lege cel tussen staat dan kan die dat niet meer brekenen. En dat wil ik graag opgelost hebben...

gr

Iets overzien, heb de formule in post #2 gezet.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Cobbe

Maar dan nu hier de formule:
Code:
{=SOM(ALS($B$11:$B$20<>"";1/AANTAL.ALS($B$11:$B$20;$B$11:$B$20)))}

Cobbe

Dankje, de formule werkt.
Enig probleem is dat in de cel #WAARDE! komt te staan.
Als ik bij functie plakken kijk staat de juiste waarde in vermeld. Maar in cel zelf zie ik #WAARDE!
Ik heb gekeken naar celeigenschappen maar daar zit het niet in. Enig idee?

Heb je dit ook gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan