• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst terugloopbij een celverwijzing werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

paddey

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2013
Hallo,

Ik heb een excel werkblad met meerdere tabbladen. Op het eerste tabblad worden gegevens ingevoerd waaronder een stukje tekst. Dit stukje tekst laat ik ook terugkomen op tab blad twee met de formule =Blad1!B2. Helaas geef de cel dan alleen de eerste regel weer. De cel heeft de opmaak tekstterugloop. om alles te zien moet ik eerst tekstterug loop uit zetten en dan weer aan. Het zou toch moeten kunnen dat de cel automatisch hetzelfde laat zien als de cel op tabblad 1?

Hallo paddey,
Ik vind het ook raar.
Misschien zijn hier cracks hier die een betere oplossing hebben.
Maar met VBA kun je in het module blad van het betreffende tabblad (waar =Blad1!B2 in staat),
deze code zetten:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    ActiveSheet.UsedRange.WrapText = True
End Sub
zo worden alle gebruikte cellen op "tekstterugloop" gezet'.

helaas niet gelukt

Hallo Sylvester,

Helaas de aangeboden oplossing werkt bij mij niet. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd waar ik mee bezig ben. Het is natuurlijk oneigenlijk gebruik van excell om het deels als tekstverwerker te gebruiken maar het zou toch moeten kunnen! Andere complicatie is dat ik uiteindelijk het blad moet beveiligen tegen ongewenste veranderingen zodat andere gebruikers niet per ongeluk formules verwijderen. Ik hoop dat jij of iemand anders iets hierop weten.

Met vriendelijke groet,

Paddey

Bijlagen

Hallo sylvester,

Het blijft problemen geven en behelpen. wanneer je nogmaals tekst invoert dan rekt hij de cel weer niet op. Ik heb nu een ander idee door een formule in te voeren de bij een lege cel aangeeft "geen knelpunten"en waneer ze wel iets invullen moet de formule de tekst "knelpunten zie vorige evaluatie" aangeven. Weet jij daar een mooie formule voor ik ben namelijk nog niet zolang met excel bezig en met de als formule krijg ik het niet voor elkaar.

Bedankt alvast voor alle hulp die je gegeven hebt.

Met vriendelijke groet,

Paddey

je zegt:
wanneer je nogmaals tekst invoert dan rekt hij de cel weer niet op.
kun je iets duidelijker zijn? bij mij werkt het wel.
als ik in blad "Eva 2a" op B17 iets invoer en daarna op "Eva 3a" ga kijken is alles in orde.

je 2e vraag over een formule die iets moet doen begrijp ik niet helemaal.
geef a.u.b. eens een voorbeeld.

Hallo Sylvester,

Wanneer je in eva 2a een aanvulling doet waardoor de cel drie regels wordt dan rekt de cel op eva 3a niet mee. In eerste instantie doet hij wat je zegtr maar bij een aanvulling dus niet.

Wat ik met die andere formule bedoelde is dat wanneer er niets in wordt gevuld in cel eva 2a B17 de cel eva 3a B17 meldt dat er "geen knelpunten" zijn. Wanneer er wel iets in wordt gevuld op eva 2a B17 dan moet de cel eva 3a vermelden "knelpunten zie vorige evaluatie"

Groet,

Paddey

Wanneer je in eva 2a een aanvulling doet waardoor de cel drie regels wordt dan rekt de cel op eva 3a niet mee. In eerste instantie doet hij wat je zegtr maar bij een aanvulling dus niet.
vreemd de macro start als blad "Eva 3a" geactiveerd wordt.

voor de formule, probeer deze eens:
Code:
=ALS('Eva 2a'!B17="";"geen knelpunten";"knelpunten zie vorige evaluatie")

Laatst bewerkt:
Hai Sylvester,

De formule =ALS('Eva 2a'!B17="";"geen knelpunten";"knelpunten zie vorige evaluatie") loot als een zonnetje hartelijk dank hiervoor!

Met vriendelijke groet,

Paddey

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan