• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst tussen haakjes weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
91
goedemiddag,

In een export uit een database naar Excel zit ook de opmaak van die tekst ook verwerkt in de cellen. de opmaak van de tekst wordt weergegeven tussen haken <>.
Dit zou ik er graag uit willen filteren. hoe kan ik dit doen.
Dus in het voorbeeld hieronder zou ik alles wat tussen <> staat willen verwijderen en ook de "&nbsp;"



<p style="text-indent: 0px;"><span class="st1">1x &nbsp;&nbsp;102380 &nbsp;instrument&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;220,00</span></p>
 

Bijlagen

  • Helpmij1.xlsx
    8 KB · Weergaven: 22
Welke Excel versie gebruik je?

Is deze regel representatief voor alle andere regels? Zo ja, mogelijk helpt dit je dan:
Code:
=SUBSTITUEREN(LINKS(VERVANGEN(A1;1;VIND.SPEC(">";A1;VIND.SPEC(">";A1)+1);"");VIND.SPEC("<";VERVANGEN(A1;1;VIND.SPEC(">";A1;VIND.SPEC(">";A1)+1);""))-1);"&nbsp;";"")
 
Laatst bewerkt:
Voor de geïnteresseerde en meeste recente office (insider) gebruikers:
Code:
=LET(X;VERVANGEN(A1;1;VIND.SPEC(">";A1;VIND.SPEC(">";A1)+1);"");Y;LINKS(X;VIND.SPEC("<";X)-1);SUBSTITUEREN(Y;"&nbsp;";""))
Deze doet hetzelfde als formule in #2...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan