Tekst tussen markers selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrLee86

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik wil graag de waarde tussen twee markers selecteren, wat ik het beste kan toelichten met een voorbeeld.

In een database heb ik de volgende waarde staan in de tabel tekst.

Code:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis posuere lobortis accumsan. Proin sapien arcu, consequat id eleifend id, tristique ut ante. <!-- marker -->Curabitur vel elit dui. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Maecenas felis tellus, vulputate at pharetra quis, pellentesque nec quam. Aliquam tincidunt eros ac sapien sollicitudin consequat. <!-- /marker --> Phasellus at tortor tortor. Etiam scelerisque tristique sapien, vel adipiscing enim pharetra vitae. Nam luctus arcu lacinia ligula vulputate semper. Maecenas lobortis tincidunt ipsum, sed vehicula sapien tempus id.

Nu wil ik alleen de test tussen de <!-- marker --> en <!-- /marker --> selecteren, maar ik heb zelf geen idee hoe ik dat moet doen.

Ik heb zelf geprobeerd met de volgende code resultaat te behalen, maar tot dusver is het mij niet gelukt.

PHP:
$beschrijving = preg_replace('/<!-- marker -->(.*?)/<!-- /marker -->/is', '$1', $rij['bericht']);

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

je kan strpos gebruiken.

met strpos() zoek je naar een string in een variabele. zodra hij em gevonden heeft geeft hij de karakterpositie terug. vervolgens kun je vanaf deze positie opnieuw zoeken naar de volgende marker.

je hebt vervolgens 2 posities. vervolgens kun je wat ertussen ligt met substr() eruit knippen en in een variabele knallen.

hoop dat je er wat aan hebt :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan