• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst uit cel samenvoegen in tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrodoB

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
:o
Hallo ik wil het volgende en het lukt me niet.

Ik wil tekst welke getypt is in 1 cel a1 met een knop 'oke' laten zien in een tekstvak welk eronder staat, en dat de cel dan weer automatisch leeg wordt gemaakt.
Bij een tweede keer moet dit ook gebeuren maar moet de tekst in het tekstvak toegevoegd worden aan de tekst die er al eerder in toegevoegd is. etc. etc.

Hallo

welkom op het forum

Wat bedoel je met een tekstvak?

In de bijlage zal de groene knop de tekst van cel A1 toevoegen aan de tekst van cel A3.
Probeer een paar keer met verschillende teksten.
Geen idee of je dit bedoelt.

Bijlagen

Dat is precies wat ik bedoel maar i.p.v. in een cel moet de tekst in een oneindig (qua aantal tekens) tekstvak komen te staan.
En nu als je de tekst toevoegd komt hij achter de vorige tekst te staan en ik wil dit graag met een lege regel ertussen. Helemaal mooi zou zijn als er vanzelf de datum van die dag (vandaag) wordt toegevoegd.

:o lastig hé.

dus:

28-01-2010
Tekst. Blablablabla

27-01-2010
Tekst:Blablablabla

Beste FrodoB ;)

Waarom een tekstvak ?

Zie mijn bestandje zonder tekstvak maar met lege rij ertussen.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Dit komt er al dichtbij. Door tekst in A1 te typen wordt deze automatisch aan de textbox toegevoegd(na Enter natuurlijk)

Bijlagen

Danny 147

Dit is al erg fantastisch voor hetgeen ik aan het maken ben.

Is het ook mogelijk dat de nieuwe tekst steeds bovenaan de lijst wordt toegevoegd i.p.v. onder aan de lijst?

Groet, Frodo

Maximum aan tekst in cel

Hallo Danny,

Er is een maximun aan de hoeveelheid tekst in de cel. Wanneer je namelijk erg veel tekst typt dan komt er i.p.v. de tekst #WAARDE te staan.

Kan dit ook dat er gewoon de tekst komt te staan?

@danny
zo kan het ook
Code:
Sub tst2()
[A11].Resize(3).Insert xlShiftDown
[A11].Resize(2).Value = [A2:A3].Value
End Sub

@FrodoB
maximum 1024 tekens per cel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug