• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst uit cellen samenvoegen in meerdere kolommen tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederickP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
3
Hallo allemaal,

Graag zou ik de tekst uit verschillende cellen samenvoegen, met meerder kolommen onder elkaar tegelijk.

Op dit forum heb ik al gevonden dat je voor 2 cellen samen voegen de formule =A1&" "&B1 kan gebruiken en dan doortrekken naar onder. Het lukt mij nu alleen niet om dit met meerdere cellen na elkaar te doen.

In het bijgevoegde voorbeeld is te zien dat ik Albert en Heijn samen wil voegen in één cel. Dit lukt me nog prima.
Daarna kom ik bij Alphen Aan Den Rijn. Deze woorden staan allemaal in cellen naast elkaar en die zou ik ook graag bij elkaar willen hebben omdat het natuurlijk één plaatsnaam is. Wel zou ik graag spaties tussen bijv. Alpen en Aan willen hebben.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Vervolgens wil ik dat met de adressen die ernaast staan hetzelfde gebeurd. Dus straat en huisnummer in één cel.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Diederick
 
Laatst bewerkt:
Code:
=tekst.samenvoegen([color="#ff0000"]p14[/color];[color="#ff0000"]q14[/color])
 
Bedankt voor je snelle antwoord. Helaas zit er bij die formule geen spatie tussen de woorden... of doe ik iets verkeerd?
 
ik zie het probleem niet.

Code:
=C1&" "&D1&" "&E1&" "&F1

Niels
 
zet een spatie voor de 2e cel die je er achter plakt.
dus
cel1 = "Albert"
cel2 = "(SPATIE)Hein"

of dat van niels gebruiken.
 
@Basdejongg
Dat moet je nooit doen, die spatie is bijna niet zichtbaar en als je later op Hein gaat zoeken heb je een probleem omdat die niet gevonden kan worden omdat er SPATieHein staat.


Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan