• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst uit cellen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennertlenor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2014
hallo,

ik ben bezig met het maken van een catalogus in excel en heb wat hulp nodig. In cell A1 heb ik een productnummer, in A2 een beschrijving. Het doel is dat ik in A2 de productnummer en daarachter de beschrijving krijg. Ik wil ook de beschrijving kunnen aanpassen door in A2 gewoon de tekst aan te passen. Het gaat om en 3000-tal cellen dus een grote hoeveelheid. Iemand ideeën?

MVG, lennert

Ja, maar ook een vraag:
Waarom zou je het productnummer en omschrijving in 1 cel willen hebben?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

omdat ze aan mij gevraagd hebben om het zo te doen, weet ook niet waarom.

MVG, lennert

Hoe is de opbouw van de lijst?

artikelnummer
omschrijving
artikelnummer
omschrijving
etc

En hoe wil men de 3000 uiteindelijk weergeven?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

het word zo weergegeven,

productnummer omschrijving
productnummer omschrijving

dus in de tweede kolom zou de productnummer voor de omschrijving moeten komen zonder deze te hoeven intypen. maar niet weergegeven inde formulebalk zodat ik de omschrijving makkelijk kan aanpassen.

oops in de formulebalk kan het uiteraard wel weergegeven worden. Ook is het belangrijk dat het makkelijk is om nieuwe producten toe te voegen, zodat andere mensen dat ook kunnen.

Kan je even een voorbeeldje in excel plaatsen? De inhoud van cellen kan je vrij eenvoudig aan elkaar knopen door gebruik te maken van het & teken. Of dmv de ingebakken functie =TEKST.SAMENVOEGEN()

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan