• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst uit kolom met cellen halen en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rizo83

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2014
Beste allemaal,

Ik heb uitslagen in een excelsheet staan. Een positie (1 t/m 4) staat voor een ploegnaam (kolom A&B). In kolom E t/m I staan de totalen van de positie's.

Nu heb ik hier grote lijsten van en ik zou graag een totaal aantal eerste plekken, totaal aantal tweede plekken, etc per ploegnaam willen maken in de kolom E t/m I, alleen ik heb geen idee hoe.

Ik ben erg benieuwd, ...

Alvast Dank!

Bijlagen

Daar kun je de AANTALLEN.ALS functie voor gebruiken. Bijvoorbeeld deze in F3:
Code:
=AANTALLEN.ALS($A$1:$A$20;"=1";$B$1:$B$20;"="&$E$3)

De totalen kun je dan met de SOM functie bepalen.

Laatst bewerkt:
Prima oplossing van edmoor.
@Rizo: als je de indeling van het blad wat anders maakt, worden de optellingen veel eenvoudiger.
Bv: in kolom A de namen van alle ploegen; in kolom B de getallen behorend bij wedstrijd 1, in kolom C de getallen behorend bij wedstrijd 2, in D die van wedstrijd 3, enz.

Daar kun je de AANTALLEN.ALS functie voor gebruiken. Bijvoorbeeld deze in F3:
Code:
=AANTALLEN.ALS($A$1:$A$20;"=1";$B$1:$B$20;"="&$E$3)

De totalen kun je dan met de SOM functie bepalen.

Top het werkt! Mijn dank is groot!

@Zapatr: Helaas zit ik vast aan een vaste lay-out, die ik nogal moeizaam kan beinvloeden. Maar bedankt voor het meedenken, ik snap je opmerking!

Code:
@Zapatr: Helaas zit ik vast aan een vaste lay-out, die ik nogal moeizaam kan beinvloeden. Maar bedankt voor het meedenken, ik snap je opmerking!

Tip:

Iets wat niet handig is, wil je graag veranderen.

Je rijdt ook niet iedere week van Groningen naar Amsterdam via Brabant.

Dan zoek je echt wel een betere (snellere) weg.

De tip is nogmaals om je bestandje wel aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan