• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst uit laatste cel van rij doorverwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickMegens

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Hetgeen dat ik zoek is een formule die uit een rij de laatste cel met tekst gebruikt en doorverwijst naar een briefje een paar cellen eronder. Ik heb een bestandje meegestuurd dat hopelijk meer duidelijkheid geeft.

Het idee is dat ik wedstrijden in de bovenste tabel invul en dat deze vervolgens worden doorverwezen naar het wedstrijdbriefje onder aan de pagina die ik vervolgens afrdruk. Zodra er een nieuwe wedstrijd in de tabel wordt geplaatst onder de oude wedstrijd moet het wedstrijdformulier automatisch de tweede wedstrijd weergeven zodat ik ook deze weer kan afdrukken.

Uiteindelijk wil ik er naartoe dat ik enkel de wedstrijden in de tabel hoef in te vullen en dat excel deze automatisch print op een wedstrijdformulier.

Mocht iemand me hiermee kunnen helpen. Bij voorbaat dank!

Bijlagen

Code:
=INDEX(B1:B10;MAX(ALS(B3:B10<>"";RIJ(B3:B10))))
Opgelet Matrixformule !

Automatisch printen

GiMe allereerst bedankt voor je formule. Dit is precies wat ik zocht.

Zoals je misschien wel hebt gelezen uit mijn eerste bericht zou ik ook graag de wedstrijfbriefjes automatisch laten uitprinten. Dus wanneer de drie cellen zijn aangepast automatisch doormiddel van een macro of zo de opdracht geven om dit briefje te printen. Is dit mogelijk of is een printknop hierbij noodzakelijk?

Hoi Wigi. Ja in het eerste werkblad wordt deze wedstrijd in de de volgende rij beschreven. Deze wedstrijd wil ik dat die automatisch verwijst naar het wedstrijdbriefje in een ander werkblad en deze automatisch print. In de bijlage heb ik een bestand toegevoegd voor meer duidelijkheid.

Momenteel moet ik nog gebruiken van een printknop, maar ik zou graag hebben dat wanneer ik een nieuwe wedstrijd heb ingevuld (bestaande uit 2 spelers en 1 schrijver) dat hij excel dit waarneemt en automatisch gaat printen.

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

info

Hoi Wigi. Ja in het eerste werkblad wordt deze wedstrijd in de de volgende rij beschreven. Deze wedstrijd wil ik dat die automatisch verwijst naar het wedstrijdbriefje in een ander werkblad en deze automatisch print. In de bijlage heb ik een bestand toegevoegd voor meer duidelijkheid.

Momenteel moet ik nog gebruiken van een printknop, maar ik zou graag hebben dat wanneer ik een nieuwe wedstrijd heb ingevuld (bestaande uit 2 spelers en 1 schrijver) dat hij excel dit waarneemt en automatisch gaat printen.

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Dan zou ik gaan in VBA voor een Worksheet_Change event, waarbij je detecteert dat er een wijziging was in de derde kolom. Test dan wel of de 2 kolommen ervoor ook ingevuld zijn. Een printopdracht is ook makkelijk te doen in VBA.

Bedankt voor je informatie. Helaas heb ik zelf geen kennis van Visual Basic, maar ik zal op zoek gaan naar iemand die deze kennis wel heeft en dit voor me kan maken. Ik neem aan dat het te veel tijd en moeite gaat kosten om dit voor te maken.

Patrick

Op dit forum staan al vele voorbeelden daarvan. Gebruik de zoekfunctie maar eens :thumb:

Voor iemand die er iets van kent is dit weinig werk.

Projecteer laatst ingevulde cel uit rij

Mensen ik heb een probleem wat hier op lijkt.
Zie de 3 gekleurde rijen met getallen in 'map.xls'
Wat ik wil is heel simpel; In de cellen B8 B9 en B10 wil ik respectievelijk het laatst ingevulde cijfer uit bovenstaande rij(en) weergeven.

Dit moet wel automatisch gaan zodat wanneer ik achter de groene rij nog een getal plaats dat deze weer AUTOMATISCH wordt weergeven in B8. (dus niet in cel B8 programmeren "=K1" want dan gaat bovenstaande niet op natuurlijk)

Iemand?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan