Tekst van Siemens MC60 op pc uitlezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwarfje2000

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Het scherm van mijn Siemens MC60 is gesneuveld tijdens een honkbalwedstrijd en dus onleesbaar geworden. :confused: Helaas stonden er nog een aantal belangrijke afspraken in mijn agenda.

Ik heb ondertussen een nieuwe GSM, namelijk een Sony Ericsson J220i, maar helaas zijn hierop mijn agende-items niet terug te vinden. Ik weet niet of ze misschien op de gsm waren opgeslagen ipv op mijn SIM, of dat de indeling van de agenda dusdanig anders is dat deze telefoon de bestanden niet kan importeren.

Ik heb ook een datakabel om de Siemens telefoon op mijn pc uit te lezen, dit lijkt prima te werken. Helaas kan ik via dit systeem alleen mijn plaatjes, audio en foto's op de pc bekijken en beluisteren. Tekstbestanden zoals sms en agenda-items worden op de pc weergegeven als onbekende bestandstypes.

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn agenda alsnog kan uitlezen?
Alvast super bedankt!!!

niet de oplossing maar een oplossing: is er iemand in je kennissenkring met een MC60?

hmm ik kan eens rondvragen, maar ik weet niet zeker of mijn agenda wel op de simkaart staat en niet op het toestel.. is er een manier om daar achter te komen?

Wij hebben hier thuis nog een mc60 liggen, maar volgens mij word dat opgeslagen op de telefoon zelf.

:( Bummer...

Maar het is dus wel normaal dat je tekstbestanden van je telefoon niet op je pc kunt lezen? Of doe ik gewoon iets fout met de bestandsuitwisseling?

Hoe doe je die bestandsuitwisseling, met Siemens Datasuite?
Ik heb de suite nu even niet geïnstalleerd, maar die functie is ook niet in de suite aanwezig?

Met een programmaatje dat "Mobile Phone Manager" heet en iets dat "Telefoonverkenner" heet. Beide speciaal voor de Siemens MC60.
Geen idee waar het vandaan komt, mijn vriend heeft het voor me geinstalleerd... :o

Maar met de Mobile Phone Manmager kan ik een backup van mijn telefoon maken, maar deze is niet uit te lezen op de pc (.dat bestand)
En met de verkenner heb ik toegang tot alle mappen in mijn telefoon, maar ook die zijn op de pc niet leesbaar (alleen de foto's, audio en afbeeldingen). Zonder specifieke bestandsstructuur.

Je zou het eens kunnen proberen met Siemens Datasuite (even voor je op een filehoster gezet). Ik heb deze weer eens geïnstalleerd want ik gebruik'm nooit meer eigenlijk. Probeer dan eens rechts aan de zijkant XTNDConnect PC.
Hier staat in de helpbestanden aangegeven:
"XTNDConnect PC" wordt – zodra de standaardinstallatie van de Siemens Data Suite is gestart – automatisch geïnstalleerd en biedt u de mogelijkheid uw gegevens automatisch te synchroniseren. Hiertoe worden contacten, afspraken, taken, notities en e-mails vergeleken met Outlook of Lotus Notes.
Hier heb ik helaas geen ervaring mee, ook omdat ik deze functie niet gebruik en omdat ik geen Outlook gebruik.
Misschien dat het bij jouw wel kan werken, misschien het probleren waard.

Uhhmm.. het kan natuurlijk heel goed aan mijn haarkleur liggen... :o Of aan het belachelijke tijdstip waarop ik dit probeer :rolleyes: , maar het lukt me niet om het bestand te downloaden..

"Please wait while counter stops, then click the link..."
Maar "mc60_app_siemensdatasuite_v10376.zip" is geen link...

Op een christelijker tijdstip nog maar eens proberen? Of heeft dat er geen f... mee te maken?

Merci voor alle hulp in elk geval!! :thumb:

Gewoon wachten totdat de teller op 0 staat, dan komt er vervolgens 'download file' te staan, daar kin je op klikken.

Het lukt bij mij helaas ook niet, de teller blijft maar doorgaan, terwijl het gisteren wél goed ging.
Ik hoop dat deze hoster wel goed werkt, anders proberen we gewoon weer een andere. ;)

De download is gelukt, het progje is geinstalleerd en alles werkt.. op één ding na..
Als ik op XTNDconnectPC klik, geeft hij aan dat "deze functie niet mogelijk is met het aangesloten toestel" :(
Mijn oude smsjes heb ik nu wel terug :) , dus tekst uitlezen lukte met dit programma fantastisch, maar mijn agenda kan ik ook hiermee niet bereiken :confused:

Zucht.. is er toevallig nog een programmaatje als deze die het type MC60 ook kan uitlezen?

Volgens de "watchdog" moest ik zelf nog maar eens op mijn vraag reageren om het item actief te houden.. :D dus bij deze:

Heeft iemand nog een idee hoe ik de agenda van mijn Siemens MC60 met kapot beeldscherm kan uitlezen?

Thnx!

niet de oplossing maar een oplossing: is er iemand in je kennissenkring met een MC60?
=================================================================
1 wat heeft dit opgeleverd? In samenhang met latere reacties?
Ik kreeg in 2003 of 2004 de MC 60 kado toen ik bij KPN een telefoonabonnement afsloot,
In die tijd hjeb ik 3 foto's gemaakt van een dierbaar persoon, die later verdwenen zijn. Ik ben toen naar een bussines point van KPN gegaan, die konden na inspectie vertellen dat er fotos op het schijfje stonden, maar die konden ze niet op cd voor me zetten omdat ze geen brander hadden......Maar in de winkel liggen kabels.....gekocht............de MC 60 ligt nog steeds in bureaulade, mijn nichtje wil deze wel hebben, maar ik wil die 3 fotos's van die dierbare persoon -ooit- een keer terug.De gekochte software ligt her en der, anders zou ik wel een pm aan je sturen.
2 maar misschien: is er nou nergens een gsm shop die deze klus a raison van bv € 25,- even op zich nemen? ze hebben toch de software en know-how????????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan