Tekst vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijs90

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Ik ben bezig een sjabloon te maken in Word 2007. Ik heb een tekstvak dat niet zou mogen verschuiven. Als je dus regels bijtypt, moet deze op zijn plaats blijven staan. Ik weet dat het kan maar weet niet hoe.

Bedankt voor de hulp!

Je kunt in de tekstvak eigenschappen aangeven dat het tekstvak niet mag verschuiven (met de tekst). Daar is een selectievakje voor,dat je uit moet zetten. (staat standaard aan). Ik heb op het werk geen 2007, dus ik kan je niet precies zeggen waar het zit... In Word 2003 is het in ieder geval op het tabblad <Indeling>, dan knop <Geavanceerd>, dan tabblad <Afbeeldingspositie>. Opties <Anker vergrendelen> aan, en <Object met Tekst verplaatsen> uit. Als je het hebt gedaan, krijg je een slotje te zien bij het anker.

Bedankt, maar dat deed ik al... Toch vershuift die nog naar de volgende pagina, waar die dan op dezelfde positie komt te staan als de pagina daarvoor...

Dat zou niet mogen... In 2003 gebeurt dat in ieder geval niet. Kun je een voorbeeldje maken? Kijk ik er vanavond thuis wel even naar.

In bijlage vind je het bestand. Het moet dienen als sjabloon. Je ziet links onder een tekstvak 'dit is vertrouwelijk...'

Als je ergens boven dit tekstvak tekst toevoegt (een lijntje of 10) verspring het tekstvak naar de volgende pagina. Dit zou steeds moeten blijven staan, hoeveel tekst je ook toevoegt...

Bedankt hoor!Bekijk bijlage document.docx

Ik kan het ook in 2003 reproducen, dus wat dat betreft kunnen we inderdaad constateren dat er iets niet goed zit in het verhaal. Het kader verschuift op het moment dat de tekst waaraan het gekoppeld is naar de volgende pagina gaat. Zelf hang ik een tekstvak dat niet mag verschuiven altijd aan de eerste regel van de betreffende pagina, of aan de kop- of voettekst als dat mogelijk is. In het laatste geval maak je voor die pagina een sectie aan met de optie <Eerste pagina anders>; anders wordt het kader ook op de volgende pagina's herhaald. Maar het is inderdaad een beetje tricky :)

Het mag van de opdrachtgever niet in de voettekst helaas. Ik kan het inderdaad aan de eerste regel hangen, maar hoe doe ik dat? Moet het dan ook naast de eerste regel gepositioneerd staan? of kan ik het aan de eerste regel hangen en toch onderaan plaatsen?

Bedankt voor uw moeite en tijd.

Je kunt, als je in je Weergave opties de optie <Object-ankers> hebt aangezet, het Objectanker oppakken en verslepen, terwijl het object (in dit geval tekstvak) blijft staan. Je 'hangt' het opbject dan a.h.w. aan een andere alinea. Als dat bijvoorbeeld een Kop1 is, die als Eigenschap heeft dat die altijd op een nieuwe pagina begint, dan kan er weinig misgaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan