• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst verbergen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Ik heb een formule die verticaal zoekt.
Nu heb ik daarover een vraagje, als ie in die reeks niets vindt zet hij daar een 0 neer.
Hoe moet ik de formule aanpassen, als hij een leeg veld ziet dat hij er dan niets neerzet ipv een 0?
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is....
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(C6;KLVW!A2:E22;3;0));"";VERT.ZOEKEN(C6;KLVW!A2:E22;3;0))

Ik zou gaan voor
Code:
=ALS([COLOR="#FF0000"]ISFOUT[/COLOR](VERT.ZOEKEN(C6;KLVW!A2:E22;3;0));"";VERT.ZOEKEN(C6;KLVW!A2:E22;3;0))

Rob,
Als ik die ISNB vervang voor ISFOUT, krijg ik nog steeds die 0 te zien !!!

Ik heb het even uitgeprobeerd en krijg die nul niet

Bijlagen

Hmm..raar.
Maar heeft natuurlijk ook niets te maken dat hij op een ander blad gaat zoeken???

Ik heb je formule (in D4 van blad "Lijst") aangepast, ze is nu ook beter sleepbaar (naar rechts en naar onder)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan er vandaag niet meer naar kijken. Als het om een ander blad gaat, kun je het zoekbereik beter een naam geven.

Maar heeft natuurlijk ook niets te maken dat hij op een ander blad gaat zoeken???
Waarom je '0' als uitslag krijgt komt omdat de zoekwaarde (Erika) wel gevonden wordt en de waarde die je daarbij wilt weten (C3 in tabblad KLVW ) leeg is.
De 'ISFOUT' formule reageert alleen op het niet kunnen vinden van een zoekwaarde (bv, ik noem maar een dwarsstraat, Abel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan