tekst verplaatsen in dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
hallo, ben een beetje aan het experimenteren met scripts schrijven m.b.v. deamweaver. heb een achtergrondje er in gestopt (via background= "img.jpg") en wil nu tekst schrijven. die tekst wil ik echter op een bepaalde plek laten beginnen en niet gelijk links boven, hoe?

Positioneren van tekst en/of plaatjes
doe je met behulp van tabellen (gelijk je in Word ook tabellen gebruikt)
of de moderne manier met divjes.

Gooi je
handleiding dreamweaver in google, kom je wel wat info tegen over hoe en wat.

:cool:

vind het moeilijk de juiste info te googlen. tabellen maken in dreamweaver lukt me wel, ze op de juiste plek krijgen is een volgend probleem.je kunt ze niet verslepen in het 'ontwerp' gedeelte. zelfde geld met div..iemand een directe link waar het staat of die het zelf zegt?alvast bedankt

Ik weet niet of het handig is om dit te doen in Dreamweaver; dan ziet het er waarschijnlijk alleen op jouw PC zo uit als jij zou willen; mensen met een andere browser/scherm resolutie zien vaak iets heel anders...

Je kunt beter zelf je HTML schrijven, dan weet je ook zeker dat het goed gaat :)

Overigens is er een apart subforum voor Dreamweaver:
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=247

hoe schrijf ik mn html dan zo dat de tekst op de plek kom die ik wil? Daar wil ik naartoe, via welke weg maakt me niet zo veel uit.

via Absolute positionering een Div Tag plaatsen en daarin je tekst schrijven.

je kunt beter niet met tabellen werken, dat geeft vaken incompatibiliteit met oudere browsers. Div Tags en CSS sheets.

gr
Ralf

Lijkt mij stug, oudere browsers hebben vaker moeite met CSS dan met een tabel.

Zo zul je merken dat een tabel in elke browser goed zal worden weergegeven (in ieder geval qua positionering)

Tja tegenwoordig kun je eigenlijk niet meer aankomen met een tabellen-site, dat ben ik met je eens.

Echter veel beginners gebruiken het wel omdat het eenvoudig te maken is en het resultaat direct zichtbaar.

Maar goed, dat is een heel andere discussie ;)

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Positioneren kun je doen door de padding en margin aan te passen.

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Positioneren kun je doen door de padding en margin aan te passen.

zou je me dit nog iets duidelijker uit kunnen leggen(sorry, moet nog een hoop leren). Er staan namelijk verschillende padding en margin. Bovendien gebeurd bij sommige aanpassen niks, bij anderen verschuift mn tekst wel op maar komt op de originele positie een blauw vlak..

Als je de tekst in een div zet en daar de padding van aanpast moet het goedkomen...
HTML:
<div style="padding: 50px 0px 0px 50px;">Iets van tekst</div>

Als je de tekst in een div zet en daar de padding van aanpast moet het goedkomen...
HTML:
<div style="padding: 50px 0px 0px 50px;">Iets van tekst</div>

Ik heb het inderdaad in de gaten, fijn. Enige punt blijft nu dat ik mijn navigatiebalk linksboven heb staan. Door te typen schuift die automatisch naar beneden en dat wil ik natuurlijk niet. Dit komt omdat de div groter word en dat vak naar beneden duwt. hoe is dat op te lossen?

In welke manier wil je hem positioneren dan? Gecentreerd?

Op deze manier:

LOGO

navigatiebalk Welkom op mijn site. Tekst tekst Tekst tekst
navigatiebalk Tekst tekst Tekst tekst Tekst tekst Tekst tekst
naviatiebalk Tekst tekst Tekst tekst Tekst tekst Tekst tekst

Wordt een beetje lastig uit te leggen zonder dat we de broncode weten.

De mooiste optie is om hier een link naar je pagina te plaatsen.
Lukt dat niet dan het verzoek deze code tussen
HTML:
...
te plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan