• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst verplaatsen uit bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albatros

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hoi,

Over tekst verplaatsen, heb ik al veel gelezen op dit forum, maar mijn probleen zie ik er niet zo snel bijstaan.
Ik heb 52 excel bestanden, opgeslagen als ww.xls (ww = weeknummer)
Nu wil ik graag een overzicht in één bestand hebben van alle regels waarbij in kolom "soort opm." de waarde "A" staat. Is dit simpel te doen, of wordt het veelvulding filteren - kopiëren - plakken?

zie voorbeeld bestand

Albatros

Bijlagen

Hier is code voor te schrijven, maar ikzelf schud die niet zo maar even uit mijn mouw.
wanneer dit jaarlijks moet is dat de moeite misschien wel waard.
(misschien handiger om een werkboek te hebben met 52 bladen, maar heb te weinig gegevens voor een oordeel)
Voor deze eenmalige actie kun je het eenmalig "voor" doen terwijl je het opneemt met de macrorecorder en vervolgens de macro aan een knop of toetscombinatie toewijzen.
Je opent vervolgens de bestanden dan laat de macro uitvoeren ipv steeds weer de zelfde handelingen uit te moeten voeren.

Met de hand doen is vermoedelijk net zo veel werk als er een macro voor schijven (+ testen etz).

Ik zou overigens gewoon alle data uit elke blad samen voegen op een nieuw blad en dan pas gaan filteren.
Even een weekblad openen, CTRL+END drukken om naar de laatste cel te gaan, cel aanklikken, met muisknop ingedrukt naar A1 scollen, CTRL+C om een kopie te maken, even omschakelen naar je nieuw samenvoeg blad (onder Venster), weer CTRL+END dan op Home drukken, pijltoets 1 naar beneden en Enter etc.

Als je klaar bent (opslaan! tussendoor is misschien ook een handig idee) dan selecteer je de A kolom, voegt een kolom in, zet in A1 een 1 en A2 een 2, selecteert beide en dan trek je de reeks door tot de laatste rij. Doe je dit niet gaat het sorteren niet goed.
Vervolgens voeg je op rij 1 een rij in, geeft de kolommen namen en dan kan je kolom E (soort opm.) sorteren.
Al je A opmerkingen staan netjes bovenaan, de rest gooi je gewoon weg.
Kolom A kan nu weg even nieuwe kolom namen en klaar, 30 tot 60 minuten werk schat ik, misschien nog wel sneller.

Laatst bewerkt:
Withaar en Wigi bedankt voor jullie reactie.

Voor een eenmalige klus gaat de voorkeur uit naar de oplossing van withaar.
Maar als excelofiel ben ik gaan werken met de oplossing van Wigi. Het kopieren van de gefilterde data gaat perfect, de lus loopt door alle bestanden, maar ik krijg tot nu toe nog geen goede code, om de data naar een nieuw bestand te verplaatsen.
Dus als tussen oplossing gebruik ik nu de makro om alle bestanden middels een hyperlink (stond ook bij de link van Wigi) in een bestand te zetten,en kan hier vanuit lekker snel kopieren en plakken.
:thumb::thumb::thumb::thumb:

Albatros

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan